Gameliner logo 20 jaar

Eidos verwacht veel van Batman: Arkham Asylum

-

Eidos Interactive ziet geen kern van waarheid in het spreekwoord "hoogmoed komt voor de val", of juist het belang van een goede campagne. De hoofd van de Britse marketingafdeling van Eidos, Jon Brooks, zet hoog in op het succes van Batman: Arkham Asylum. Hij is er al uit: de nieuwe Batman game wordt één van dé games van 2009.

"Wij verwachten dat Batman: Arkham Asylum niet alleen de grootste game van de zomer wordt, maar één van de beste van het jaar," zegt Jon Brooke. "Het zit zo dichtbij perfectie als we ooit gezeten hebben. Het ziet er prachtig uit, speelt geweldig en heeft een rijk, verrassend plot dat er voor zorgt dat je het spel vele malen opnieuw kan spelen. Ik heb genoeg vertrouwen om te zeggen dat de lat voor licentiegames een stuk hoger gelegd gaat worden en Arkham Asylum zichzelf neer zal zetten als een van onze beste spellen ooit."

Eidos doet er werkelijk alles aan om het spel aan de man te brengen. Naast de voorgaande uitlatingen zijn ze ook een grote marketingcampagne begonnen. Zowel online als in gamebladen zullen er advertenties van de licentiegame verschijnen. Eidos geeft aan tijdens de E3 ook veel aandacht naar de game toe te trekken met behulp van online video's en televisiereclames.

Het blijft nog even afwachten of dit loze beloften zijn. 9 juni zal Batman: Arkham Asylum voor de PlayStation 3, Xbox 360 en PC verschijnen. Natuurlijk zal er dan een review op Gameliner komen te staan.