Elden Ring-bedenker biedt excuses aan voor moeilijkheidsgraad

Geplaatst: 3 maart 2022 11:55

Hidetaka Miyazaki, de bedenker van Elden Ring, biedt zijn excuses aan voor de moeilijkheidsgraad van de game. Hij gaat er alleen niets aan veranderen.

In Bram's preview van Elden Ring heb je al kunnen lezen dat het een echte Soulslike-game is. De game is uitdagend, zoals we gewend zijn van FromSoftware. Hidetaka Miyazaki, de bedenker van Elden Ring en de Souls-games, weet dat ook maar al te goed. In een interview met The New Yorker geeft hij aan dat de moeilijkheid van haar games de identiteit van FromSoftware vormt. Miyazaki geeft aan dat hij zelf ook nooit heel goed was in games en er zelf ook constant in dood ging. Hij wilde van doodgaan in games meer dan alleen een gevoel van mislukking maken, hij wilde er een betekenis aan geven en het zelfs vermakelijk maken. Hij biedt dan ook zijn excuses aan aan spelers die van mening zijn dat zijn games te moeilijk en te overweldigend zijn. Hij wil juist dat spelers voldoening halen uit het overwinnen van deze obstakels. Hij is daarom dus ook niet van plan om zijn games makkelijker te maken.

onbekend

Elden Ring is nu te spelen op pc, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One en Xbox Series.

Bron: The New Yorker
Claudia Tjia Redacteur

Onze eigen Cloud heeft een hele andere missie dan Cloud uit Final Fantasy VII. Het is haar doel om je continu te voorzien van het meest verse en sappige nieuws. Is ze niet aan het tikken, dan slacht ze monsters, bevrijdt ze koninkrijken en komt ze jonkheren te hulp in epische JRPG’s.

Informatie bij dit artikel

Je moet eerst inloggen om deze game aan je favorieten toe te voegen.

Packshot Elden Ring

Series

Dark Souls

Uitgever

Bandai Namco

Reviewscore

Platforms

Pc, PlayStation 4, Xbox One, PlayStation 5, Xbox Series

Releasedatum

25 februari 2022

Ontwikkelaar

FromSoftware

Gameliner Awards

Beste game van 2022

Lees meer
Reacties
Er zijn nog geen reacties
Nog niet uitgepraat? Praat verder op Discord