Harry Potter’s nieuwe tijdperk: van Bake-offs tot Blockbusters

-

Harry Potter zit al lang niet meer op Zweinstein, maar dat betekent niet dat zijn verhaal daarmee is afgelopen. Warner Bros. heeft namelijk nog voor jaren aan grootse plannen met de franchise.

Warner Bros. tovert nieuwe magie over de Harry Potter-franchise met een strategie die zowel nieuwe als trouwe fans moet betoveren. De eerste stap? Harry Potter: Wizards of Baking, een culinaire competitie die op 14 november in première gaat op Food Network en HBO Max, waarin bakkers eetbare diorama’s van magische scènes moeten creëren. De spelshow wordt gehost door de Phelps-tweeling, de Wemel-tweeling uit de films. De bakshow is slechts het begin. Warner Bros. heeft grote plannen, waaronder de langverwachte Harry Potter-tv-serie op HBO (gericht op een release in 2026), uitbreidingen van themaparken, videogames zoals het vervolg op Hogwarts Legacy, en luxe merchandise. Deze initiatieven maken deel uit van Warner Bros. Discovery's visie om de magie levend te houden voor de nieuwe generatie, terwijl ze millennials willen blijven boeien die met de serie zijn opgegroeid.

Warner Bros. streeft ernaar met Harry Potter de blijvende erfenis van iconische personages zoals Batman te evenaren.

Bron: Variety
Claudia Tjia Redacteur

Onze eigen Cloud heeft een hele andere missie dan Cloud uit Final Fantasy VII. Het is haar doel om je continu te voorzien van het meest verse en sappige nieuws. Is ze niet aan het tikken, dan slacht ze monsters, bevrijdt ze koninkrijken en komt ze jonkheren te hulp in epische JRPG’s.

Reacties
Er zijn nog geen reacties
Nog niet uitgepraat? Praat verder op Discord