Lara gaat naar Siberië in Rise of the Tomb Raider

Gisteren werd al bekend dat de nieuwste editie van het tijdschrift Game Informer flink wat pagina's aan de nieuwe game Rise of the Tomb Raider gaat besteden. Als voorproefje publiceerde de uitgever van het tijdschrift alvast wat nieuwe screenshots.

Van de screenshots konden we al afleiden dat Lara Croft in de nieuwe Tomb Raider-game in ieder geval het ijzige Siberië aan zou doen. Een gebruiker op het forum van NeoGAF heeft echter nog meer informatie over de game, aangezien 'ie in bezit is van de nieuwe editie van Game Informer - of in ieder geval het artikel over Rise of the Tomb Raider. Deze gebruiker wist zo te melden dat er naast Siberië in ieder geval nog een andere locatie wordt aangedaan. Andere interessante details zijn de terugkeer van het personage Jonah (uit de eerste Tomb Raider-game), dieren en mensen die reageren op veranderende weersomstandigheden (denk aan het schuilen in huizen of hutjes als het hard regent of sneeuwt) en de mogelijkheid om Lara in bomen en andere obstakels te laten klimmen.

De volledige lijst met features die in het artikel van Game Informer worden belicht zie je hieronder terug.

- At least two different locations across the globe.
- Jonah is back from the first game
- Environment itself as the main antagonist.
- Cloth and herb to heal wounds.
- More than one of each weapon type.
- Variety of bows with different attributes.
- Weather system that animals and human enemies react to.
- Not sure if they confirmed a day night cycle or not, they mentioned "animals reacting to" time of day.
- Hub areas are two to three times bigger than previous game.
- Lara can climb trees, hide in bushes, swim.
- Pushing for pre planning aspect to engaging in combat, though sneaking past everyone isnt the goal.
- Tools for distracting enemies and luring them where you want them.
- You can lose the enemies after engaging them.
- Game informer says combat reminds them of the Last of Us.
- CD talks about doing more with tombs and puzzles this time around.
- Want greater emphasis on puzzles this time.
- Talk of 'nested puzzles' returning from past Tomb Raider games; multi-stage puzzles.
- CD wants to integrate combat and traversal challenges into the puzzles.
- Still aiming to have the puzzles make sense in a realistic setting.

Gameliner verzamelt informatie

Gameliner verzamelt gegevens om zo een optimale gebruikerservaring te bieden. Hierdoor kunnen wij analyses maken omtrent het gedrag van de bezoeker om zo de ervaring op onze website te optimaliseren.

Door het plaatsen van cookies zijn adverteerders in staat om advertenties te tonen die aansluiten op jouw interesses. Daarbij kunnen social media-plugins, zoals Facebook en Twitter, gebruik maken van gegevens zodat je in staat bent om op berichten te reageren en deze eventueel te delen. Voor meer informatie omtrent onze privacy policy verwijzen wij je graag door naar ons beleid.

Om Gameliner.nl te kunnen bekijken, dien je de akkoord te gaan met ons privacy policy door op 'Ja, ga verder naar de site’ te klikken.

Ja, ga verder naar de site
Vergeten?