Minder winst voor Nintendo
Het tweede kwartaal van 2009 (april t/m juni) heeft Nintendo 60% minder winst opgeleverd, dan in het zelfde kwartaal van 2008. Werd er in het tweede kwartaal van 2008 nog een winst van 800 miljoen euro gemaakt, nu komt de teller niet verder dan 314 miljoen euro. Maar toch nog wel een hele prestatie in de periode van economische recessie.
Nintendo wijt de lagere winst door het ontbreken van grote toptitels als bijvoorbeeld Mario Kart Wii. In totaal werden er qua softwareverkoop 10 miljoen exemplaren minder verkocht vergeleken met vorig jaar, maar nog wel altijd 31 miljoen in totaal. De verkoop van de Wii stokte dit kwartaal bij 2,2 miljoen console's.
Nintendo hoopt nog wel voor dit jaar in totaal 26 miljoen Wii's en 30 miljoen DS- en DSi-handhelds te kunnen verkopen.
-
RevisitedIn the Jungle is de perfecte DLC om weer terug in Dave the Diver te duiken
Dave the Diver's nieuwe DLC In the Jungle is het schoolvoorbeeld van hoe een DLC hoort te zijn. Het geeft je genoeg redenen om terug in de game te duiken.
0 reacties -
GeruchtGerucht: PlayStation-topman hint naar draagbare PlayStation 6-console
In een gesprek met Famitsu hint Sony Interactive Entertainment-topman Hideaki Nishino naar het bestaan van de next-gen handheld.
12 reacties -
TrailerRomeo is a Dead Man verwelkomt Hotline Miami in eerste contentupdate
De allereerste contentupdate voor Romeo is a Dead Man is een feit. De titel bundelt de krachten met Hotline Miami en krijgt er twee nieuwe features bij.
0 reacties -
SeriesTEKKEN krijgt een cartoonmake-over in TEKKEN! CARTOON
In het kader van onverwachte aankondigingen op de vrijdag: TEKKEN komt binnenkort in cartoonstijl naar je beeldscherm.
0 reacties