Wii Classic Controller verkoopt als warme zoete broodjes
In de Verenigde Staten is een ware run ontstaan op de Wii Classic Controller van Nintendo. Met deze "retro" controller kunnen vooral games uit de Virtual Console worden gespeeld. Daarnaast kan ie ook voor de nieuwste games worden gebruikt. Zo gebruik ik persoonlijk deze controller graag voor Mario Kart Wii.
In 2006 is Nintendo in de Verenigde Staten aangeklaagd door Anascape Ltd. die Nintendo ervan beweerde inbreuk op hun patenten te hebben gemaakt voor de Wii Classic Controller, de Wavebird en GameCube controller. De rechter in Texas besliste in het voordeel van Anascape, waardoor Nintendo momenteel de zaak in hoger beroep heeft.
Door dit mogelijk dreigende verbod op de Wii Classic Controller is er wel een enorme run op deze controllers en is de verkoop alleen al bij Amazon met ruim 200% gestegen.
Wii gebruikers in de V.S. willen dus nog zo snel mogelijk een Wii Classic Controller bemachtigen voordat het misschien te laat is.
Wat ooit begon met een liefde voor Donkey Kong Country: Diddy Kong’s Quest liep uit tot het managen van zijn eigen gamesite. Vandaag de dag waagt Alex zich echter voornamelijk aan “hier krijg ik echt een God-complex van”-games. Onze regelneef - ook wel Captain Plannert genoemd - heeft altijd wel zijn mening klaarliggen, zeker als het gaat om zijn grote passie; gaming.
-
OpinionHet duivelse gamekeycard-dilemma van Nintendo-fans
Help je fysieke media met gamekeycard-boycotts, of versnel je daarmee de ondergang van alle fysieke games? Nils neemt je mee in het dilemma.
1 reactie -
Game review1Voidling Bound review - Spore, maar dan anders
Voidling Bound is een mix tussen Pokémon, Spore en Risk of Rain. Is deze sci-fi creature collecting third-person shooter echter ook een leuke game?
1 reactie -
GeruchtGerucht: XBOX plant significante ontslagronde in juli 2026
Verontrustend nieuws vanuit het journalistieke platform Bloomberg. Volgens Jason Schreier plant XBOX een grote ontslagronde voor juli 2026.
9 reacties -
IndustrieUbisoft sluit meerdere studio's, 380 banen in gevaar
De reorganisaties bij Ubisoft zijn nog niet klaar. De studio's in Winnipeg en Belgrade worden gesloten, terwijl het Barcelona-team op de schop gaat.
11 reacties