Review: Babel Rising 3D Mobile

Geplaatst: 4 juli 2012 14:15
Aangepast: 18 september 2020 11:59

Heb jij altijd al de rol van god willen spelen? Altijd al over dezelfde krachten willen beheersen? Dat is dan nu mogelijk in Babel Rising 3D.

Babyloniërs

In Babel Rising 3D draait het om de babyloniërs die een toren willen bouwen. Het fundament staat er al en de babyloniërs komen met stenen aanlopen om de toren af te bouwen. Steeds als ze de toren bereiken op de juiste verdieping en positie, wordt de toren iets groter. Jouw doel is simpel, zorg ervoor dat de babyloniërs de toren niet verder afmaken door ze te vermoorden. Sommige mensen zullen de eerste Babel Rising nog wel kennen. Hier stond de camera op 'n positie en kwam er steeds een verdieping bij. In Babel Rising 3D is, zoals de naam al zegt, de toren in 3D en komen er steeds stukjes van de toren bij. Je kunt met de camera volledig om de hele toren heen draaien.

De gameplay

De besturing in Babel Rising is niet heel moeilijk en de de vingercombinaties om de aanvallen uit te voeren heb je ook zo door. Een simpele klik op een bouwer zorgt ervoor dat er iets uit de lucht komt vallen wat je hebt geselecteerd, bijvoorbeeld een steen. Wanneer je een vinger op het scherm houdt en met een andere vinger over het scherm veegt, krijg je een effect wat meerdere bouwers het leven zal kosten. Sommige effecten zijn ook in combinatie te gebruiken waardoor je een soort van 'supereffect' krijgt, bijvoorbeeld een grote steen die het gebouw afrolt. Het duurt alleen wel eventjes om zo'n supereffect te krijgen. De bouwers lopen het gebouw op met een schroevendraaier effect, om het gebouw dus heen. Je zult dus je scherm vaaak moeten draaien en de omgevingen goed in de gaten Babel Rising 3D is een leuke game voor op de mobiele apparaten als je even niks te doen hebt of op de trein moet wachten. Babel Rising heeft een heel nieuw jasje gekregen door de game in 3D te maken. Hierdoor is de moeilijkheidsgraad nog iets omhoog gegaan. Een hele uitdaging dus.moeten houden.

Het eindoordeel van Koen van den Akker

Babel Rising 3D is een leuke game voor op de mobiele apparaten als je even niks te doen hebt of op de trein moet wachten. Babel Rising heeft een heel nieuw jasje gekregen door de game in 3D te maken. Hierdoor is de moeilijkheidsgraad nog iets omhoog gegaan. Een hele uitdaging dus.

• 3D-effect
  • Uitdagend
  • Lekkere besturing