Review: EA Playground Nintendo DS

Welkom op het speelterrein! Je bent nieuw hier, hè? Ach ja, wat maakt het uit. Nieuwe kinderen worden hier blij verwelkomd. Je kunt hier verschillende spelletjes spelen. Kijk maar wat je kunt!

Kindereconomie en spelletjes

Bij EA Playground heb je de mogelijkheid om verschillende sporten en minigames te doen, die te maken hebben met het schoolplein. Je komt niet alleen op het schoolplein, maar ook in het bos en het stadion. Bij elke plek zijn bijpassende minigames te doen. Zo kun je op het schoolplein de klassieker trefbal spelen en in het bos kun je met RC-autootjes rijden. Het leuke is, dat de besturing van de minigames met de stylus van de Nintendo DS werkt.

De minigames die je kunt doen zijn zeker leuk voor de doelgroep. Vooral het spelletje trefbal is heel leuk om te doen. Met de multiplayer is het zeker een waar festijn! Er zijn nog veel meer spelletjes, zoals basketbal, trampolinespringen, hinkelen, insecten vangen en nog veel meer. Als je wint van kinderen krijg je stickers en knikkers. Met stickers unlock je nieuwe gamemodi bij de desbetreffende minigame. Hierdoor wordt de speelduur lekker lang en er zijn genoeg stickers te verzamelen. Je Knikkers kun je inruilen bij je plaatselijke stickerdealer. Heb je genoeg knikkers, dan kun je nieuwe stickers kopen.

Originaliteit hoef je in deze game niet te zoeken. Dit is wel de eerste game waarbij je kunt trefballen en wie kent die nostalgie van dat balspel nou niet? Trefbal werkt lekker, is redelijk leuk met vrienden en heeft de vertrouwde regels. Er is zeker genoeg plezier, maar de minigames zijn gewoon te makkelijk. Ze vereisen geen inspanning en zijn na een tijdje gewoonweg vervelend om te spelen. De meerspelerfunctie en het stickers verzamelen geven deze game wel degelijk extra leven, maar niet genoeg om geboeid te blijven. Dit geldt in ieder geval voor de gamers van twaalf jaar en ouder. Mensen onder die categorie kunnen hier zeker plezier aan beleven en daar is deze game ook op gericht. Het spel bevat leuke minigames, die makkelijk zijn om te spelen en ook nog eens leuk voor een tijdje. Zijn ze niet meer leuk? Dan ga je met je vriendjes tegen elkaar spelen. Al met al ben je hier zoén vijf uur mee bezig, voordat het begint te vervelen, en dan heb ik het nu over een mens van onder de twaalf jaar die het speelt. Een mens van boven zou al na twee speelbeurten verveeld zijn.

Het eindoordeel van Wouter van der Putten

EA: Playground geeft zeker genoeg plezier voor een jonger familielid en daar is deze game dan ook op gericht en verfijnd. De minigames zijn niet te moeilijk en sommige zijn redelijk leuk. Daarnaast heb je ook nog de multiplayer voor plezier met je vrienden. Deze game is redelijk goed, maar dan wel voor je kleine broertje.

• Werking met stylus
  • Leuke minigames, vooral trefbal
  • Multiplayer en stickers verzamelen