Review: Fruit Ninja Kinect Xbox 360

Geplaatst: 17 oktober 2011 13:00

Ninja's zijn onoverwinnelijke mythische moordmachines die ieder persoon op elk moment kunnen doodmaken, op iedere manier en op ieder tijdstip. Maar wat als je als ninja besluit paccifist te worden, of een paar dagen vrij hebt gekregen van moorden? Wat moet je als getrainde superkrijger dan in hemelsnaam doen om de tijd door te komen? Iedere seconde wilt je lichaam onmogelijke ninja-acties uitvoeren en alles kapot- of doodslaan. Zoek niet langer, want speciaal voor de ninja met pensioen, vakantie of morele problemen is er nu Fruit Ninja Kinect!

The Miming Way of The Shinobanana

Fruit aan stukken hakken. Dat is eigenlijk alles wat je doet bij Fruit Ninja Kinect. Natuurlijk is de Kinect hiervoor uitermate geschikt, en kun je als een ninja-mime (totale awesomeness gecombineerd met totale lameness) flink debiel tekeer gaan op de digitale stukken fruit die op je scherm voorbij komen gevlogen. Tussendoor vliegen er bommen voorbij die je moet vermijden, en zijn er stukken fruit die zorgen voor slow-motion momenten en andere bonussen.

Ninja Assassinaasappel

Al dat hersenloze fruitgehak is goed voor de reflexen, maar wordt al snel eentonig. Om het toch wat boeiender te maken zijn er meerdere modussen om doorheen te choppen. Zo kun je naast Classic mode ook onder andere Challenge mode doen (die zichzelf uitlegt) en Party mode, voor twee spelers. Met zijn tweeën is een heerlijke chaos en je kunt een spel co-op of tegen elkaar spelen. Het lastige blijft alleen wel dat Kinecten met zijn tweeën tegelijk nogal veel ruimte opeist. Bij iedere modus kun je ook verschillende dingen unlocken zoals andere zwaarden en achtergronden.

Fruit Ninja Kinect is een heerlijk hersenloos vermakelijk spel. De game is echt niets meer dan enkel fruit in stukken hakken, maar het heeft wel die minigame verslavingsfactor en werkt heel erg goed met Kinect. Het is wel echt een minigame, en daarom is de game gelukkig ook niet duur. Overigens zit de game standaard bij The Gunstringer wanneer je die koopt, en is dus een mooie bonus op die al geweldige titel.

• Verschillende gamemodi
  • Leuk voor bejaarde ninja's
  • Beetje hersenloos