Review: Pokémon White Version Nintendo DS

Geplaatst: 12 maart 2011 17:00

Er zijn inmiddels al heel veel Pok'mon-games verschenen, met elk hun eigen kleur. Toch blijft de serie enorm populair en natuurlijk wil dan ook elk kind Pok'mon Black en White bemachtigen. Ik zelf ben natuurlijk ook nog steeds fan van de Pok'mon-serie, al moet ik zeggen dat ik al een tijdje geen Pok'mon game heb gespeeld. Maar nu ik ben begonnen met Pok'mon White hou ik denk ik niet meer op met gamen, maar waarom?

You gotta catch 'em all

Natuurlijk weet bijna iedereen wel dat het in de Pok'mon games draait om het vangen van zo veel mogelijk Pok'mon. Dit heeft de games dan ook tot een groot succes gemaakt. Ook in Pok'mon White draait het weer om het vangen van nieuwe en oude Pok'mon. De White versie bevat namelijk een leuke verrassing aan het eind. Als extra gebied kun je namelijk naar het bos, genaamd White Forest. In dit bos kun je jouw lijstje gevangen Pok'mon nog groter maken. In dit bos zullen namelijk een aantal exclusieve Pok'mon uit de vorige generatie opduiken.

Er zijn dus genoeg Pok'mon om te vangen. Dit is dan ook de grootste reden waarom ik zelf en waarschijnlijk vele andere door blijven spelen. Pok'mon White bevat namelijk geen diepgang verhaal. Zoals in de meeste Pok'mon krijg je namelijk te maken met een team die je probeert dwars te zitten en dan bedoel ik geen Team Rocket. In deze game probeert Team Plasma namelijk de Pok'mon te bevrijden door ze te bevrijden van trainers, stelen dus. En natuurlijk kunnen ze dit niet zonder jouw hulp.

Dat brengt me gelijk bij de manier hoe je ze kunt verslaan, namelijk door ze te verslaan in een battle. Dit kan op verschillende manieren. Op battle gebied zijn er aardig wat veranderingen aangebracht. Zo kun je nu ook naast de standaard een tegen een battles ook met meerdere Pok'mon tegelijk een battle aangaan. Zo kun je deelnemen aan een double battle, triple battle of een rotation battle waarbij de Pok'mon letterlijk in een rondje staan om elkaar af te wisselen. Daarnaast kun je nu overigens ook heel gemakkelijk via Wi-Fi of infrarood Pok'mon ruilen of battles voeren met vrienden/gamers over de hele wereld.

Lente, zomer, herfst of winter

Naast de battles heeft Nintendo nog iets nieuws bedacht. Om de maand veranderd namelijk het seizoen in de game. Zo kan het lente, zomer, herfst of winter zijn in de game. Echt een erg leuke toevoeging aangezien dit ook betekent dat de gebieden in die stijl verkeren. Daarnaast kun je tijdens verschillende seizoen ook verschillende Pok'mon vangen.
Er is zelf een Pok'mon die met de seizoenen mee veranderd. Tijdens de lente heeft deze Pok'mon, een soort hert genaamd Sawsbuck, bloemen op zijn geweien en tijdens de herfst heeft deze Pok'mon bruin gekleurde bladeren aan zijn geweien. Om het plaatje af te maken ziet de game er ook nog eens heel mooi uit. Dit brengt de sfeer van de seizoenen nog eens extra naar voren.

Het eindoordeel van Michelle Plantinga

Pok'mon blijft het gewoon erg goed doen qua gameplay en niet alleen voor kinderen. Pok'mon White Version is ook zeker geschikt voor de ouderen onder ons. De game heeft naast een leuke gameplay verrassend veel nieuwe Pok'mon oude Pok'mon. Het ziet er ook nog eens goed uit en je zult je zeker niet vervelen. Het enige minpunt aan de hele game is het feit dat de game niet echt een verhaal bevat.

• Leuke gameplay
  • Mooie graphics
  • Vernieuwende extra's