Hoe bedenk je een naam voor een game?

Waarschijnlijk heb je er nog nooit bij stilgestaan. Hoe bedenken ze toch elke keer weer een naam voor een game? En hoe kan het dat deze namen ook altijd weer aansluiten bij zowel jou als de gameplay zelf. We gingen eens op onderzoek uit om je een antwoord te geven op deze bijzondere en unieke vraag.

Advertising Controllers

Projectnaam

Wanneer een maker van videospellen bezig gaat met het maken van een nieuw spel, weten ze vaak de naam van het spel nog niet. Tenzij het spel een vervolg is op een eerder uitgebrachte game. Denk bijvoorbeeld maar eens aan de Grand Theft Auto of Call of Duty-reeksen. In beide gevallen blijft het grootste deel van de naam gewoon gelijk. Er wordt alleen iets achteraan geplakt. Om die reden kiezen de meeste ontwikkelaars voor een projectnaam. Want het is wel belangrijk om te weten waar je het over hebt als je met je collega’s aan het praten bent over een spel.

Brainstormsessies. Heel. Veel. Brainstormsessies.

Bij het maken en ontwikkelen van een nieuw computerspel zijn ontzettend veel mensen betrokken. Van de mensen die druk bezig zijn met het coderen van het spel en de tekenaars tot de mensen die druk bezig zijn met de marketing van het bedrijf. Doordat al deze mensen op een andere manier werken aan een eindproduct hebben ze allemaal een andere kijk op zaken. Tijdens brainstormsessies zitten deze verschillende mensen allemaal samen en kan er nagedacht worden over mogelijke namen. Het grote voordeel van brainstormen is dat er geen fouten gemaakt kunnen worden. Alles kan worden meegenomen om uiteindelijk tot een goede naam te komen.

Tactische keuzes maken

De industrie met betrekking tot gaming is enorm. Daarom is het ontzettend belangrijk om de juiste keuzes te maken. Wanneer je een nieuwe game wilt releasen zul je ook moeten kijken naar wat de concurrentie doet en waar de concurrentie mee bezig is. Je wilt niet allebei op hetzelfde moment een game op de markt brengen. Hetzelfde geldt voor de naamgeving van een game. Je wilt een unieke naam die goed aanslaat bij de huidige trends, maar je wilt niet de dicht in de buurt komen van je concurrenten. Hierdoor valt jouw naam wellicht in het niet of loop je het risico om per ongeluk verwisseld te worden met je concurrentie.

Advertorial FIFA

Gebruik van een online generator

Daarnaast wordt er vandaag de dag ook steeds meer gebruik gemaakt van online generatoren. In het geval van een game is dat een videospel bedrijfsnaam generator. Op deze manier wordt gebruik gemaakt van computergestuurde intelligentie om uit te zoeken wat de beste mogelijkheden zijn.

Ideeën samenvoegen en keuzes maken

Wanneer alle ideeën op tafel liggen kan alles gebundeld worden en kunnen er keuzes gemaakt worden. In de meeste gevallen wordt dit gedaan door een soort afvalrace. De slechtere mogelijkheden vallen als eerst af. Uiteindelijk blijft er een pool over met een aantal mogelijkheden. Al deze mogelijkheden worden extra onderzocht en uiteindelijk rolt er één naam van de band. Dit kan zelfs een combinatie zijn van verschillende mogelijkheden die eerder zijn bedacht.

Tags

Gameliner verzamelt informatie

Gameliner verzamelt gegevens om zo een optimale gebruikerservaring te bieden. Hierdoor kunnen wij analyses maken omtrent het gedrag van de bezoeker om zo de ervaring op onze website te optimaliseren.

Door het plaatsen van cookies zijn adverteerders in staat om advertenties te tonen die aansluiten op jouw interesses. Daarbij kunnen social media-plugins, zoals Facebook en Twitter, gebruik maken van gegevens zodat je in staat bent om op berichten te reageren en deze eventueel te delen. Voor meer informatie omtrent onze privacy policy verwijzen wij je graag door naar ons beleid.

Om Gameliner.nl te kunnen bekijken, dien je de akkoord te gaan met ons privacy policy door op 'Ja, ga verder naar de site’ te klikken.

Ja, ga verder naar de site
Vergeten?