Nieuws
SEGA verkoopt Amplitude, gamemaker gaat onafhankelijk verder
vandaagSEGA heeft ontwikkelaar Amplitude Studios (Endless Dungeon, Humankind) verkocht. De gamemaker in kwestie gaat nu verder als een onafhankelijke organisatie.
Take-Two Interactive is voornemens om flink te gaan bezuinigen en kiest er opvallend genoeg voor om dit te doen zonder een knoepert van een ontslagronde. Volgens CEO Strauss Zelnick zit het grote geld hem namelijk niet in personeel, maar in iets anders.
En dat is best peculiar, want zo'n beetje de gehele industrie gooit er de laatste tijd mensen uit alsof het Starbuck-bekertjes zijn. Volgens Zelnick moet men er ook bij Take-Two aan geloven en moet er eens goed gekeken worden naar manieren om efficiënter te worden, zonder creativiteit en innovatie daarmee in het gedrang te brengen.
Maar hoe wil Strauss dat dan gaan bewerkstelligen zonder werknemers te piepelen? Dat is iets waar IGN toch wel een antwoord op wilde hebben, en ook kreeg. Het antwoord: bezuinigen op marketing. Want marketing is toch wel een kostenplaatje gebleken.
Nou, Strauss, hiermee maak je toch wel vrienden in de industrie. Terwijl Jan en alleman op straat komt te staan om zo de kosten te drukken, zoek jij ergens anders een bezuinigingspost. Chapeau! Nu valt het nog maar te bezien of je op de lange termijn bij dit statement kunt blijven.
Beeldspraak, woordspelingen en voornamelijk flauwe grappen zijn voor Patrick de dagelijkse kost. Deze Brabantse flapuit neemt nooit een blad voor de mond waardoor zijn mening altijd lekker recht voor de raap is. Gamen kan hij niet en dat vindt hij eigenlijk helemaal niet erg. Sterker nog, hij kan er wel om lachen dat hij in de lobby al gesniped wordt.
Nieuws
SEGA heeft ontwikkelaar Amplitude Studios (Endless Dungeon, Humankind) verkocht. De gamemaker in kwestie gaat nu verder als een onafhankelijke organisatie.
Nieuws
Op de 18e verjaardag van Gears of War kregen de fans een leuk nieuwtje voorgeschoteld. John DiMaggio en Carlos Ferro keren terug in Gears of War: E-Day!
Nieuws
De Borderlands-film werd door maar weinig fans gewaardeerd, maar het heeft wel voor een positieve vooruitgang gezorgd met betrekking tot de gamesales.
Nieuws
De Early Access-release van InZOI is uitgesteld naar 2025. Gelukkig er ook meteen goed nieuws, want we hebben meteen een vaste releasedatum te pakken!