Review: Dragon Ball Z: Raging Blast 2 Xbox 360
Begin dit jaar kwam Namco Bandai met het eerste deel van Dragon Ball Z: Raging Blast. De game kreeg destijds vier van de vijf sterren en deed het dus prima. De camerapositie en lip-sync waren nog twee puntjes waar de uitgever mee aan de slag moest voor dit tweede deel. Lees in deze review of ze daar in zijn geslaagd.
Hoe zat dat ook alweer?
Dragon Ball Z: Raging Blast 2 is net als het eerste deel gebaseerd op de manga- en animeserie. In de game neem je het op tegen andere personages uit het Dragon Ball-universum in een 3D omgeving, hetzij tegen de computer of tegen andere spelers in 'n van de schillende spelmodi, zowel online als offline.
Vergelijkbaar
Dragon Ball Z: Raging Blast 2 is vergelijkbaar met de meeste andere vechtgames, met een aantal verschillen, zodat het past in het Dragon Ball Z-universum. Je kiest je favoriete personage uit de Dragon Ball Z-serie, en je strijdt in gigantische omgevingen. Je kunt in deze omgevingen rondvliegen en net zoals in de tekenfilmserie opladen, schreeuwen en krachtige moves uitvoeren om je vijand te verslaan.
Je kunt gevechten uit de serie naspelen, of je kan online random gevechten spelen in de versusmodus, een showdown of in de World Tournament-modus tegen maximaal zestien andere spelers. Het is hoe dan ook af te raden om in het bos te spelen, omdat de camerapositie nog steeds erg frustrerend is, hoewel ietsepietsje verbeterd ten opzichte van het vorige deel.
De gevechten zijn op zichzelf wel wat aan de ingewikkelde kant, als je het niet zo gewend bent om dit soort games te spelen. Maar alles went. De meeste personages spelen voor mijn gevoel hetzelfde. Ze maken gebruik van dezelfde aanvallen, maar dan met een iets ander uiterlijk, en dat was in het eerste deel toch wel anders.
Iedereen is wederom aanwezig
Net als het eerste deel zitten er ook in Dragon Ball Z: Raging Blast 2 alle personages uit de serie. Ook de geëvolueerde soorten van de personages, samen bij elkaar zijn dat er maar liefst 90 verschillende.
Het is en blijft voor de fans
Hoewel ik niet zo'n grote fan ben, maar wel de serie volgde, zien de personages er net zo uit als in de serie. Ook de gevechten, aanvallen en omgevingen doen net lijken alsof je naar je zelf geproduceerde Dragon Ball-film aan het kijken bent. Hoewel ik de omgevingen in de tekenfilm serie ook niet geweldig vind. De lip-sync is ditmaal iets beter dan in het eerste deel. De stemmen zijn in het Japans of Engels in te stellen.
Het eindoordeel van Alex Zweers
Dragon Ball Z: Raging Blast 2 is een waardige opvolger van het eerste deel. De gevechten zijn misschien wat saai en soms iets te vermoeiend, maar dat mag de pret niet drukken. De game kan beter de subtitel 'strikt voor de fans' krijgen, omdat hij diegene die de tekenfilmserie niet hebben gekeken niet zal enthousiastmeren, vrees ik. De game biedt je heel wat uren gameplezier en daar wil ik deze review mee besluiten.
- Goed
- De ontwikkelaar heeft gekeken naar de fouten
- De omgevingen en gevechten zijn direct overgenomen uit de tekenfilmserie
- Voor de echte fans
- De gevechten lijken allemaal veel op elkaar
Wat ooit begon met een liefde voor Donkey Kong Country: Diddy Kong’s Quest liep uit tot het managen van zijn eigen gamesite. Vandaag de dag waagt Alex zich echter voornamelijk aan “hier krijg ik echt een God-complex van”-games. Onze regelneef - ook wel Captain Plannert genoemd - heeft altijd wel zijn mening klaarliggen, zeker als het gaat om zijn grote passie; gaming.
In dit artikel
Je moet eerst inloggen om deze game aan je favorieten toe te voegen.
Ontwikkelaar:
Spike
Uitgever:
Bandai Namco
Release:
5 november 2010
Reviewscore:
Platforms: