Review: Everybody's Golf 2 PlayStation Portable

Schwingggg. Golven op de PSP voor iedereen. Echt waar? Blijkbaar wel. Oh ja? JA! Oh.

Rijke Elite Rijke Schmelite

Golf behoort toch zeker tot 'n van favoriete sporten waar men games van heeft gemaakt. Wat vroeger een sport was enkel voor de rijke elitaire kakkers, is nu dankzij de digitalisering van de maatschappij voor iedereen een te beoefenen sport vanuit de woonkamer geworden. Minder moe word je er in ieder geval niet van. Er zijn een aantal behoorlijk serieuze en realistische games, zoals Tiger Woods' zijn game, en er zijn wat minder serieuze titels uitgekomen, zoals Mario Golf. Everybody's Golf 2 is een beetje een game die er tussenin zit. Het is beslist niet een serieuze golf game te noemen, maar enorm cartoonesk en surrealistisch wordt het ook nooit echt. Het heeft echter wel een komisch en luchtig tintje dat de saaie golfwereld een beetje lol inslaat.

Sla je slag

Je hebt bij Everybody's Golf 2 de keuze uit een aantal verschillende game-modes. Je kunt aan verschillende tournooien meedoen, waarbij je een echt duel kunt houden met iemand anders, of alleen. Je kunt ook nog minigames spelen, die een beetje wat weg hebben van midgetgolf. Het leuke is dat je dus een beetje kunt afwisselen tussen wat je doet. Je kunt Everybody's Golf 2 overigens ook online spelen, wat wel tof is dat dit met dit deel mogelijk is geworden. De menu's hadden in Everybody's Golf overigens wel wat duidelijker gemogen, maar eenmaal eraan gewend valt dit wel mee.

Everybody's Unlocking

Everybody's Golf is echt zo'n moderne titel die je voor alles wat je doet wel een beloning kan of wil geven, en je hebt een hele berg aan dingen te unlocken. Er zijn behoorlijk veel characters te unlocken, en voor ieder character kun je een hele lading kleding en andere spullen vrij spelen. Daarnaast krijg je ook nog eens loyalty points voor het spelen met ieder character afzonderlijk, waardoor het loont om dikwijls met hetzelfde te spelen. Uiteraard zijn er ook redelijk wat banen. Op een aantal banen zijn er ook geheimen aanwezig, die je kunt vinden wanneer je je balletje naar speciale locaties slaat. Zo kun je bepaalde characters en speciale items vinden. Het is een beetje raar, maar toch wel aardig verzonnen, al is het irritant dat je vervolgens je prachtige Birdie wel kunt vergeten. Met die extra slagen die je ervoor nodig hebt het geheim te vinden, heb je zo een Triple Bogey aan je broek hangen.

Everybody's Golf 2 houdt zich goed aan zijn naam, want het is goed voor alle leeftijden, en houdt het leuk voor zowel de serieuze als minder serieuze gamer. De enorme hoeveelheid dingen die je allemaal kunt scoren en unlocken houden er een bepaalde verslavende factor in die goed werkt. Echter is het af en toe wel een beetje teveel, want je moet bepaalde banen en tournaments meerdere malen doen om iets te kunnen unlocken, wat je dus eigenlijk dwingt veel dingen vaak te herhalen. Dit had naar mijn mening niet echt gehoeven, want het spel is al groot genoeg. De besturing is erg makkelijk en snel onder de knie te krijgen, en het is nergens te makkelijk of te moeilijk. De gehele sfeer en look van de game is tevens ook in een stijl die zowel kinderen als volwassen aanspreekt. Zoek je dus een leuke golfgame en heb je een PSP, dan is Everybody's Golf 2 zeker de moeite waard.

• Speelt lekker
  • Veel te unlocken
  • Je moet veel herhalen (om nieuwe courses en characters te krijgen)