Review: GTI Club: Supermini Festa! Nintendo Wii

Als we het over GTI Club hebben zullen de meeste waarschijnlijk denken aan een oude game uit de arcadehallen. GTI Club verscheen namelijk in 1996 als eerste in de arcadehallen. Daarnaast was GTI Club ook al wel verschenen voor de PS3, maar met de Wii-versie gaat Konami het iets anders aanpakken. Bij GTI Club Supermini Festa! draait het namelijk meer om minigames dan daadwerkelijk racen. Of dat zo verstandig was van Konami zullen we nu achterkomen.

3, 2, 1 start

Om te beginnen krijgen we natuurlijk eerst een kort lesje gezondheid en veiligheid, maar ik durf te wedden dat weinig mensen zich hieraan houden of het überhaupt ooit hebben gelezen. Gelukkig bestaat er altijd nog zoiets als een ok-knop, die er voor zorgt dat we gauw verder kunnen met het kiezen van een leuk autootje. In totaal kun je kiezen uit vier verschillende auto's, namelijk een Mini Cooper S, Peugot 207, GTi Volkswagen Polo en de GTi Abarth 500.

Als je dan eindelijk een keus hebt gemaakt kun je gaan beginnen aan het echte racen, althans dat zou je denken. Toch is dat niet helemaal waar, want zoals ik als zei draait de game om minigames. In totaal zijn er acht minigames verspreid over verschillende landen, die alleen of samen met je vrienden te spelen zijn. Zo is er bijvoorbeeld een minigame waarbij je tegenstanders met tomaten moet bekogelen, een minigame waarbij je het verkeer moet ontwijken of waarbij je prijzen moet afpakken van de ander.

Was dit het

Echt veel extra's heeft de GTI Club niet. Via de Quest modus kun je wel nieuwe tracks/auto's vrijspelen en miles(punten) sparen om nieuwe auto-onderdelen te kopen, maar echt noemenswaardig veel tracks/auto's heeft de game niet. Daarnaast zijn de Quests vrij gemakkelijk te winnen. Super moeilijk is de game namelijk niet. De moeilijkheidsgraad gaat tijdens de game wel omhoog, maar ook het hoogste niveau blijft vrij simpel.

De game heeft dan ook meer weg van een arcadegame, aangezien de hij niet bepaald groot is. Daarnaast is het grafisch gezien ook niet echter een topper en qua besturing kan GTI Club ook wel een verbetering gebruiken.

Het eindoordeel van Michelle Plantinga

Al met al denk ik dat GTI Club Supermini Festa! vooral is gericht op de wat jongere gamers, maar zelfs dan is de kans vrij groot dat ze er snel op uitgekeken raken. De game bevat gewoon te weinig extra's om het spannend te houden. Naar mijn menig kan Konami er dus beter een echte racegame van maken of GTI Club gewoon lekker binnen de deuren van de arcadehallen laten. Toch moet ik er nog wel bij zeggen dat het erg leuk is om deze game af en toe met je vrienden uit te proberen.

• Erg leuk als multiplayer
  • Grappige minigames
  • Weinig extra's