Review: Mario Sports Mix Nintendo Wii

Geplaatst: 13 januari 2011 17:00

Na Mario Strikers Charged Football, Mario Golf en Mario Tennis, weer een nieuwe sportgame van Mario en zijn kornuiten. Ditmaal ging ik aan de slag met Mario Sports Mix voor de Nintendo Wii.

Een game met ballen!

Mario Sports Mix is vrij simpel opgezet. Je krijgt in deze game vier sporten voorgeschoteld: volleyball, basketball, ijshockey en trefbal. Je kunt elke sport met drie anderen samen spelen of het met z'n vieren tegen elkaar opnemen in teams van twee. Wanneer je de game alleen speelt, dan speel je tegen de computer. De game heeft een enorme fun-factor en staat garant voor avonden lang plezier.

Over de top

Zoals we van een Mario-game kunnen verwachten gaat het in Mario Sport Mix weer behoorlijk over de top. De verschillende sporten hebben hun eigen features en met jarenlange ervaring met NBA- of NHL-games zul je niet ver komen. Het enige wat je nodig hebt is wat spelinzicht.

Door het verzamelen van power-ups kun je het je tegenstander behoorlijk lastig maken. De gouden muntjes zorgen voor extra punten, maar de tegenstanders zijn in sommige gevallen erg pittig, waardoor ik me enkele uren in het zweet heb moeten werken om ze te verslaan. De verschillende power-ups variëren behoorlijk en zorgen voor de nodige chaos. Zo kun je de volleybal laten krimpen, alvorens je hem over het net slaat.

Ook het speelveld kan de nodige alertheid eisen. Het volleybalveld DK Dock bestaat uit twee kantelende platformen, die onophoudelijk van links naar rechts gaan. In Bowser Jr. Blvd verschijnen er steeds bonuscirkels op het basketbalveld, waarmee positieve of negatieve bonussen kunnen worden verdiend. Dit maakt het scoren erg pittig.

Van alles wat

Elk personage heeft zijn eigen move, waar andere spelers op het veld niks tegen in te brengen hebben. Dit varieert van hard passen en hard beuken tot korte sprints, en ga zo maar door.
Je kunt de sporten los spelen, maar je kunt ook deelnemen aan het Tournament. Het Tournament speelt zich af in het Mushroom Kingdom, en bevat een kort verhaal. Vier mysterieuze kristallen vallen vanuit de hemel op de aarde, en jij kunt deze winnen wanneer je de eerste plaats behaalt in het klassement. Het Tournament is eigenlijk geen kunst aan, en makkelijk uit te spelen. Het is vooral bedoeld voor diegene die alleen speelt.

Het eindoordeel van Alex Zweers

Ik begon aan Mario Sports Mix met het idee dat het niets voor mij zou zijn, maar werd aardig verrast. De game heeft alles in huis wat een goede partygame hoort te hebben. Het is hier en daar behoorlijk over de top, maar dit is niet vervelend. Grafisch ziet het er ook zeker niet slecht uit en het is een ideale titel voor Mario-fans, sportfans en alles wat daartussenin zit.

Klik hier voor meer informatie van Mario Sport Mix op het forum

• Urenlang gameplezier
  • Verschillende personages
  • Ideale partygame
  • Uitdagend
  • Groot verschil tussen moeilijkheidsgraden
  • AI laat soms iets te wensen over
Alex Zweers Eigenaar & Founder

Wat ooit begon met een liefde voor Donkey Kong Country: Diddy Kong’s Quest liep uit tot het managen van zijn eigen gamesite. Vandaag de dag waagt Alex zich echter voornamelijk aan “hier krijg ik echt een God-complex van”-games. Onze regelneef - ook wel Captain Plannert genoemd - heeft altijd wel zijn mening klaarliggen, zeker als het gaat om zijn grote passie; gaming.

Packshot Mario Sports Mix

-

Nintendo Wii