Review: Ninety-Nine Nights 2 Xbox 360

Geplaatst: 18 september 2010 21:00

Ninety-Nine Nights, ook wel bekend als N3, was 'n van de eerste hack and slash games voor de Xbox 360. Dit wil natuurlijk nog niet zeggen dat het ook een goed spel was. N3 werd namelijk niet zo goed ontvangen als verwacht. Nu, een aantal jaren later, probeert Konami het opnieuw met N3II. Er werd beloofd dat alle mankementen uit deel 1 opgelost zouden zijn. Om erachter te komen of dat daadwerkelijk is gelukt moet je maar snel verder lezen.

Samensmeltende verhalen

In het begin van N3II zul je midden in een enorme veldslag worden gedropt. Galen, 'n van de hoofdpersonages, heeft namelijk wel zin in een potje 'uitroeien van soldaten van The Lord of Nights'. Galen's woonplaats is vernietigd door the Lord of Nights en hij wil wraak nemen. Galen is echter niet het enige personage, want later in het verhaal kun je ook kiezen uit Maggni, Levv, Sephia en Zazi. Uiteindelijk zullen al deze verschillende verhaallijnen samensmelten. Alle vijf de personages zijn er namelijk op uit om de The Lord of Nights te vernietigen.

Echt diepgaand zijn de verhaallijnen niet. Nu zullen de meeste waarschijnlijk denken: "Ja, het is ook een hack and slash game, wat verwacht je dan?", maar dat is natuurlijk nog geen echt excuus. De verhaallijnen hadden namelijk best iets uitgebreider gemogen, maar echt slecht kun je ze ook zeker niet noemen.

Goed maar dom

Elke game heeft natuurlijk zo zijn goede en minder goede dingen. Ook bij N3II is dit het geval. Konami heeft de positie van de savepoints namelijk niet zo slim bepaald. Je kunt pas aan het einde van elke missie saven en de opdrachten die je tijdens zo'n missie krijgt zijn niet altijd zo 'n twee drie uitgevoerd. Je zult dus wel even de tijd moeten nemen als je van plan bent om het spel te spelen.

Daarbij zijn de missies niet altijd even gemakkelijk. Als je duizend man tegelijk voor je snufferd krijgt, snap je wel dat die niet even snel in de pan gehakt kunnen worden. Soms weet je echt niet meer waar je moet beginnen en sla je maar dom om je heen. Wat de gameplay wel weer leuk maakt, zijn de verschillende speciale aanvallen die je kunt gebruiken. Zo heeft ieder personage zijn eigen speciale aanvallen. Daarnaast ziet de game er top uit. Helaas wordt niet optimaal gebruik van gemaakt door bijvoorbeeld een uitgebreidere verhaallijn te gebruiken, maar je kunt zeker zien dat er flink wat tijd in de graphics is gestoken.

Het eindoordeel van Michelle Plantinga

Voor een liefhebber van het hack and slash genre is N3II zeker de moeite waard om te halen. Bij iedere andere gamer zal de score waarschijnlijk wat minder hoog uitvallen, hoewel N3II zeker niet slecht is. Zo zijn de graphics een lust voor het oog en zorgen de verschillende verhaallijnen er voor dat alles toch interessant en variërend genoeg blijft. Al met al dus een goede titel, maar je kunt hem helaas niet onder de toppers van dit jaar rekenen.

• Mooie graphics
  • Verschillende verhaallijnen
  • Unieke aanvallen