Review: SingStar Rocks Ballads PlayStation 2

Geplaatst: 10 december 2007 21:08

Singstar, een serie die al een enige tijd in omloop is. Met alweer een nieuw deel brengt Sony ditmaal Rock Ballads naar de PlayStation 2. Twee tot vier microfoons, 'n Singstar schijfje en het dak kan eraf. Een lekker concept voor een goed feestje, chillen met vrienden of gewoon lekker in je 'ntje de buurt bij elkaar blèren met de gedachte dat je goed kan zingen.

I'm gonna Rock & Roll all night

Ik heb deze game niet in mijn eentje getest. Voordat ik de game in mijn PlayStation 2 deed, nam ik eerst even een sprintje richting de winkel. Ik had namelijk geen bier meer in huis en ik had een reeks vrienden uitgenodigd voor een gezellige avond Singstar. Nou eigenlijk, iedereen heeft zichzelf uitgenodigd, want toen mijn omgeving te horen kreeg dat ik de nieuwe Singstar in bezit heb, mocht ik opeens van heel veel vrienden genieten. Dit komt onder andere omdat Singstar een hele bekende franchise is van Sony, die het altijd al goed heeft gedaan. Door jarenlange bekendheid heeft Singstar de top bereikt en staat het op nummer 'n van de kareokefeesten. Nu de PlayStation 3 op de markt is kunnen we straks ook daar zingend genieten, maar op dit moment krijsen we de hele buurt nog even bij elkaar met de PlayStation 2.

Idols in je huiskamer

De gameplay van Singstar was altijd al simpel en dat is het nog steeds. Je plugt de mics in, je kiest je nummer en je zingt totdat je erbij neervalt. Zingen is eigenlijk een groot woord voor Singstar, je kunt het spel namelijk ook gewoon spelen door te neuriën. De game herkent alleen toonhoogtes, dus het uitspreken van een woord is niet nodig. Iiets wat ik heel jammer vind.

De tracklist

Bij elke nieuwe versie van Singstar behoort een geheel nieuwe verzameling van liedjes. Eigenlijk is dat ook het enige vernieuwende aan elke nieuwe Singstar-game. Misschien is het daarom wel zo leuk en verslavend om ze toch allemaal te verzamelen. Zoals ik al zei, is de tracklijst het enige uitgangspunt om deze game te kopen en natuurlijk ben je doodbenieuwd naar welke vette nummers er ditmaal op het schijfje staan, dus bij deze:

Air Supply - All Out of Love
Alannah Myles - Black Velvet
Anastasia - Left Outside Alone
Avril Lavigne - I'm With You
Boston - More Than A Feeling
Boy Meets Girl - Waiting For A Star To Fall
Cutting Crew - I Just Died In Your Arms Tonight
Cyndi Lauper - Time After Time
Duran Duran - Ordinary World
Europe - Carrie
Heart - Alone
Jon Secada - Just Another Day
Lone Star - Amazed
Marc Cohn - Walking In Memphis
Meatloaf - I'd Do Anything For Love (But I Won't Do That)
Mr Big - To Be With You
Mr Mister - Broken Wings
Mr Mister - Kyrie
Nickelback - How You Remind Me
Nilsson - Without You
Poison - Every Rose Has Its Thorn
Queen - The Show Must Go On
Roxette - It Must Have Have Been Love
Roxette - Listen To Your Heart
Starship - Nothing's Gonna Stop Us Now
Sugababes - Too Lost In You
The Calling - Wherever You Will Go
Tina Arena - Chains
Toto - Africa
T'Pau - China In Your Hands

Het eindoordeel van Nick van Tergouw

Deze nieuwe Singstar voor de PlayStation 2 zou een goede afsluiter geweest zijn voor mij. Maar helaas bij het tijdstip van schrijven is er alweer een nieuwe versie uit. Hopelijk kunnen we na die Singstar het hoofdstuk afsluiten en aan een nieuw deel beginnen. Want dan spelen we dit hele spelletje gewoon weer op de Playstation 3. Desondanks geniet ik van de serie en menig ander partypersoon moet dat ook kunnen.

• Singstar-style
  • Meer goede nummers
  • Geen vernieuwing