Drie van die: Slechtste E3-persconferentiemomenten ooit

-

De E3 persconferentie is het belangrijkste moment voor uitgevers om hun games aan het publiek te tonen, gisterenavond en vannacht is dat weer gebleken. Dit gaat zo al een decennia lang, tegenwoordig worden de persconferenties ook nog eens live via het wereldwijde web gestreamd. De ene presentatie is iets beter dan de andere, maar een aantal momenten gedurende de persconferenties van afgelopen jaren waren zo tenenkrommend dat ik deze op een rijtje heb gezet.

Ninety-Nine Nights 2-aankondiging in 2010

Konami houdt sinds 2011 geen echte persconferentie meer en als je onderstaande video bekijkt snap je misschien ook wel waarom ze dit niet meer doen. De game Ninety-Nine Nights 2 was op zich wel aardig, maar verkocht voor geen meter. Misschien had de aankondiging van de game door Tak Fuji, de producer van de game, er iets mee te maken.

Onthulling van de Wii U in 2011

In de wandelgangen gingen de geruchten dat Nintendo een nieuwe console ging aankondigen tijdens de persconferentie in 2011. Eindelijk was het moment daar, de nieuwe console werd uit de doeken gedaan, of wacht, was het nu een controller? Er waren meer vragen dan antwoorden en eigenlijk hadden ze beter de persconferentie meteen kunnen afbreken, want het ging nergens meer over.

Wii Music-aankondiging in 2008

Sorry, maar weer een Nintendo-persconferentie. Deze keer was het de persconferentie van Nintendo in 2008. De hele persconferentie was niet echt best te noemen. Eerst zagen we een huismoeder, die stinkend haar best deed om ons te enthousiasmeren, een half uur lang over het podium van Nintendo huppelen. Het hoogtepunt van de persconferentie moest nog komen. Shigeru Miyamoto, heer en meester als het gaat om geweldige games, kwam het podium op gelopen en de rest geschiedde.

Wat vond jij het slechtste E3-moment ooit? Laat het ons vooral weten! Morgen komt een drietal mooie E3-momenten aan bod, want de E3 blijft natuurlijk een feest.

Alex Zweers Eigenaar, founder & Head of Development

Wat ooit begon met een liefde voor Donkey Kong Country: Diddy Kong’s Quest liep uit tot het managen van zijn eigen gamesite. Vandaag de dag waagt Alex zich echter voornamelijk aan “hier krijg ik echt een God-complex van”-games. Onze regelneef - ook wel Captain Plannert genoemd - heeft altijd wel zijn mening klaarliggen, zeker als het gaat om zijn grote passie; gaming.