Game van de maand: juni 2011

-

Zoals elke maand vragen wij aan onze redactie wat ze de afgelopen maand hebben gespeeld. Dit kunnen games zijn die deze maand zijn uitgekomen, maar ook games die al wat langer op de markt zijn. Laat ons in het reactieveld hieronder vooral ook even weten welke games jij de afgelopen maand hebt gespeeld.

Wouter

Als je mijn review van Shadows of the Damned hebt gelezen, weet je denk ik wel wat mijn game van de maand is. Shadows of the Damned glipte vlak voor het einde van juni nog door mijn brievenbus en wat heb ik van deze game genoten. Het was een nek-aan-nek race met Dead Rising 2, maar Shadows of the Damned heeft zulke unieke gameplay en een geweldige sfeer dat ik wel voor Shadows moest kiezen. Ik heb redelijk vaak bij een game dat ik er na een uurtje genoeg van heb. Bij Shadows was dit niet het geval. Ik heb hem de hele warme zaterdag gespeeld!"

Rens

Voor mij is Duke Nukem Forever toch wel de game van de maand. Je hebt mensen die de game compleet de grond in boren en je hebt mensen die de game de hemel in prijzen. Ik behoor tot die laatste categorie. Zoals je in mijn review al hebt kunnen lezen heb ik lange tijd geen game met zoveel plezier gespeeld. Doordat Duke Nukem mij eindelijk weer een virtueel avontuur dat ik met een glimlach op mijn gezicht heb gespeeld heeft bezorgd, heeft de Duke zijn plaats als game van de maand dik verdiend. Verder vermaak ik me weer prima met Red Dead Redemption, en nu de PlayStation Store de uitbreidingspakketten in de uitverkoop heeft gedaan zal daar met Undead Nightmare weer heel wat extra speelplezier bij opgeteld mogen worden. Al met al was dit een prima gamesmaand voor mij, die me met genoeg games heeft opgezadeld om me tot de monsterreleases in november zoet te houden."

Joost

Mijn World of Tanks verslaving neemt alleen maar toe. De tactieken en gameplay blijven me trekken en de game word er alleen maar beter op. Elke maand een grote patch met nieuwe tanks en maps en het kost helemaal niks. Slechts één ding kon me uit mijn tank trekken. Een man die mijn tank met een vuistslag aan stukken kon slaan. Een man die mijn tank optilt om mij dan eruit te schudden en me ermee tot pulp sloeg. Die man is natuurlijk Duke Nukem. Eindelijk kwam deze maand Duke Nukem Forever uit. Een game die met zijn old school gameplay en schunnige humor een stukje klassieke gameplay naar het nu wist te brengen. One-liners spuwend en aliens slopend trok ik door Las Vegas op zoek naar de chicks. Ego boosts en babes. I nostalgia'd!"

Yordi

Iedereen kan nou wel zo onder de indruk zijn van Duke's comeback, maar eigenlijk is maar één game die je deze periode zou moeten spelen en dat is Pro Cycling Manager 2011. Komend weekend beginnen er bijna tweehonderd renners aan de beroemdste koers van de wereld, en dat betekent dat ik weer als een blok ben gevallen voor de nieuwe editie van deze wielergame. Elk jaar als die grote ronde's op de televisie zijn, ben ik de etappe's in de avonduren (de Avondetappe van Mart Smeets zal me worst wezen) nog eens aan het herbeleven. Niets Contador aan de top en geen Schleckje te bekennen, want de enige renners die een kans maken de grote ronde's op hun naam te schrijven zijn de renners uit mijn team. Die gele trui is in Parijs gewoon voor mij, daar kun je vergif op innemen!"

Yan

InFamous 2. Een strip in een game, of eigenlijk twee strips. Zowel de goede als de slechte kant waren leuk om te spelen, met elk een heel eigen feel, maar er is iets anders wat mij naar de game trekt. Een paar maanden voor de release was ik bezorgd dat er niet genoeg te doen zou zijn. InFamous 1 had ik immers ook na een week of twee neergelegd. Toen opende Sucker Punch de bèta. Via een strict genomen niet helemaal eerlijke manier kwam ik in deze bèta terecht, en ontdekte de doe-het-zelf mogelijkheid van UGC. Nadat ik de hoofdmissies, zijmissies, collectibles en side events had verorberd, ging ik dus aan de slag met de zelfgemaakte levels. Ik was verbijsterd. Tijdens van de bèta had ik al wel leuke ideetjes gezien, maar toen het spel uitkwam brak de dijk definitief door. Een vloedgolf aan perfect gemaakte missies, cutscenes en minigames kwam binnen. Complete gebouwen werden nagemaakt met behulp van de toewijding van fans. Sucker Punch heeft iets gemaakt om mensen door te laten bouwen aan het InFamous universum, en daar ben ik ze erg dankbaar voor."

Alex Zweers Eigenaar, founder & Head of Development

Wat ooit begon met een liefde voor Donkey Kong Country: Diddy Kong’s Quest liep uit tot het managen van zijn eigen gamesite. Vandaag de dag waagt Alex zich echter voornamelijk aan “hier krijg ik echt een God-complex van”-games. Onze regelneef - ook wel Captain Plannert genoemd - heeft altijd wel zijn mening klaarliggen, zeker als het gaat om zijn grote passie; gaming.