Preview: Tomb Raider: Underworld

Geplaatst: 23 augustus 2008 14:05

Mijn tweede dag op de Games Convention zal niet hetzelfde zijn geweest wanneer ik niet even wat had weten te proeven van mijn virtuele heldin, Lara Croft. Naast de lekkere look a like van Lara Croft op de stand van Eidos, zag ze er in dit negende avontuur bijzonder goed uit.

Tomb Raider: Underworld gaat verder waar Tomb Raider Legend eindigde. Lara is nog steeds opzoek naar haar verdwenen moeder. In dit eerste, echte next-gen avontuur zul je Lara Croft niet bepaald schoon weten te houden. Je begeeft je door struikgewassen, diverse gebergten, tempels en rotsachtige gebieden. Niet alleen worden jouw voetafdrukken in de modder achtergelaten, ook zal dit weer weggespoeld worden door de regen. Lichamen zullen blijven liggen en je hebt tal van nieuwe bewegingen tot je beschikking.

Mijn eerste confrontatie met deze game was alleen wat minder dan ik me had voorgesteld. Dit kwam niet door de besturing van de game, maar door de ongelofelijke klote camera. Bij een actie- avonturengame moet de camera gewoon op de snelheid van de game meedraaien. De camera draaide telkens weg, waardoor ik niet meer wist welke kant ik precies op sprong. Dat heeft me echt gefrustreerd.

De speelbare versie van Tomb Raider: Underworld voelde dus nog niet helemaal af. Er zaten hier en daar wat stomme fouten, waaronder de besturingstutorial van de Xbox 360 in de PlayStation 3 versie. Ook toen ik ergens tegen een muur op aan zwom, werd ik naar een andere locatie gestuurd.

Met het springen flikkert ze me van de rotsen af het water in, waar enorme haaien zwemmen. Maar het vreemdst was nog wel dat ze me niet eens hebben aangevallen. Ook niet toen ik ernaar toe zwom. Beetje jammer dus.

Ik neem aan dat dit niet de bedoeling is geweest van de ontwikkelaar, maar het is wel wat slordig. Het gaat hier echter nog niet om de volledige versie, dus ik ga er vanuit dat deze problemen eruit worden gehaald voordat de game op de markt verschijnt. Ze hebben nog tot 21 november de tijd. De game zal verschijnen voor de Xbox 360, PlayStation 3, PlayStation 2, PC, Nintendo DS en de Nintendo Wii.

Alex Zweers Eigenaar & Founder

Wat ooit begon met een liefde voor Donkey Kong Country: Diddy Kong’s Quest liep uit tot het managen van zijn eigen gamesite. Vandaag de dag waagt Alex zich echter voornamelijk aan “hier krijg ik echt een God-complex van”-games. Onze regelneef - ook wel Captain Plannert genoemd - heeft altijd wel zijn mening klaarliggen, zeker als het gaat om zijn grote passie; gaming.