Gameliner logo 20 jaar

Mammoet in TES V: Skyrim

-

Wat hebben we hier voor je; Nieuwe details omtrent Skyrim en een eerste screen!

Allereerst zal de game gaan draaien op een nieuwe engine, genaamd 'The Creation Engine'. Deze zal vooral de focus leggen op; belichting, afstand/diepte, beplanting en realistische omgeving- en weereffecten.

Daarnaast zal de game een zeer dynamische A.I. kennen. Zoals het een goede RPG bètaamt, zal je gedrag echt zijn weerslag kennen op je omgeving. Een beetje in de trend van 'wie goed doet, goed ontmoet'.

The improved Radiant AI technology is also more aware of how a citizen should react to your actions. As you perform tasks for them or terrorize them by ransacking their home, the NPCs develop feelings about you. If you're good friends with a particular NPC and barge into his house during the middle of the night, he may offer you lodging rather than demand you leave the premises. Your friend would let you eat the apple in his house, Howard says. If you swing your weapon near an NPC, knock items off their dinner table, or try to steal something of value, they'll react with an appropriate level of hostility given their prior relationship to you.

Ook de ontwikkeling van het verhaal verloopt op een bijzondere wijze. Er wordt op zo'n manier gescript, dat de condities van een ontmoeting vaststaan; Bijvoorbeeld, je moet iemand doden. Maar wie je moet doden en hoe je dat moet doen, kan weer afhangen van hoe jij het spel tot dan toe hebt gespeeld.

Traditionally in an assassination quest, we would pick someone of interest and have you assassinate them, Howard says. Now there is a template for an assassination mission and the game can conditionalize all the roles - where it happens, under what conditions does it take place, who wants someone assassinated, and who they want assassinated. All this can be generated based on where the character is, who he's met. They can conditionalize that someone who you've done a quest for before wants someone assassinated, and the target could be someone with whom you've spent a lot of time before.

En verder zullen er mammoeten zijn. Mammoeten? Yup! Lees het volledige artikel op Game Informer.

In dit artikel

Je moet eerst inloggen om deze game aan je favorieten toe te voegen.

Packshot The Elder Scrolls V: Skyrim

Ontwikkelaar:

Bethesda Game Studios

Uitgever:

Bethesda Softworks

Release:

11 november 2011

Gameliner Awards:

Beste game van 2011

Reviewscore:

Platforms:

PC
X360
PS3