Industrie
Baas van Larian studio's zit in nauwe schoentjes door AI
vandaagSwen Vincke, de baas van Larian Studios, gaf toe dat de ontwikkelaar soms AI gebruikt, maar hij kreeg door deze uitspraak een hoop kritiek te verduren.
Square Enix wil betere games gaan maken. Haar hele ontwikkelprocedure moet daarom op de schop.
Square Enix, een grote speler in de game-industrie, heeft een fundamentele herziening van haar ontwikkelingsstructuur aangekondigd om de kwaliteit van haar producten te verbeteren. De president van het bedrijf, Takashi Kiryu, onthulde dit tijdens een analistenbijeenkomst op 5 februari en verklaarde tegenover Bloomberg dat er dit voorjaar een nieuw framework voor de ontwikkeling van games wordt onthuld. Kiryu, die in juni vorig jaar het presidentschap op zich nam, schetste een strategie die zich richt op het verminderen van uitbestede ontwikkeling aan derde partijen ten gunste van in-house ontwikkeling om de kwaliteit van games en de winstmarges te verbeteren. De nieuwe structuur, die vanaf april operationeel moet zijn, omvat onder andere het opzetten van mechanismen voor het evalueren van de kwaliteit van games in eerdere stadia van de ontwikkeling, zoals het bedrijf bekendmaakte tijdens een recente conference call die werd bijgewoond door meerdere effectenanalisten. Deze herstructurering is een reactie op de bezorgdheid van gebruikers, financiële belanghebbenden en waarnemers uit de sector over de kwaliteit van de games van Square Enix, de duurzaamheid van operationele games voor smartphones en de grote verliezen van Square Enix, zelfs na de release van grote titels als Final Fantasy XVI.
De tijd moet uitwijzen of deze nieuwe manier van ontwikkelen Square Enix straks gaat helpen.
Onze eigen Cloud heeft een hele andere missie dan Cloud uit Final Fantasy VII. Het is haar doel om je continu te voorzien van het meest verse en sappige nieuws. Is ze niet aan het tikken, dan slacht ze monsters, bevrijdt ze koninkrijken en komt ze jonkheren te hulp in epische JRPG’s.
Industrie
Swen Vincke, de baas van Larian Studios, gaf toe dat de ontwikkelaar soms AI gebruikt, maar hij kreeg door deze uitspraak een hoop kritiek te verduren.
Trailer
Later deze maand krijgt Ratatan de 'Descent of the Dark Ratatan'-update. Trommel je leger maar op en probeer deze uitdagende nieuwe vijanden te verslaan!
Trailer
Sprint City is de nieuwe movement-first platformer van de makers van SpeedRunners. De competitieve 2D-game verschijnt in 2026 in Steam Early Access.
Winacties
Kunnen we kinderen? Tijdens de Gameliner Awards 2025 vallen er genoeg prijzen te winnen. Denk bijvoorbeeld aan De Sims 4 SpongeBob Kinderkamer en Huis...