Gameliner logo 20 jaar

Vertraging Duke Nukem Forever komt niet door perfectie

-

De originele designer van Duke Nukem, George Broussard heeft in een interview tegen Maximum PC verteld dat de vertraging van Duke Nukem Forever niets te maken heeft gehad met een zoektocht naar perfectie, maar met ontwikkeling-vraagstukken en vergunningen voor de engine.

I wish there was an easy or dramatic answer for what took so long but there just isn't.
It was just never ready. We had lots of development issues along the way. It wasn't a quest for perfection as some silly article in Wired implied last year.
I think what hurt us the most was licensing engines and trying to change them too much. Shit happens and after delays the options are to continue or kill the game.
I never wanted to kill the game. We got things turned around dramatically in 2007-2009, with a lot of new hires, and most of the game as it exists today was created in that timeframe.

We probeerde teveel te veranderen in de game, plus de vergunningen waren gewoon niet in orde. Dat was dan jammer. We stonden herhaaldelijk voor de keus om door te gaan of het project te stoppen, aldus Broussard.

Duke Nukem Forver moet volgend jaar eindelijk uitkomen en wordt ontwikkeld door Gearbox onder de vlag van 2K Games voor de pc, PlayStation 3 en Xbox 360.