Gameliner logo 20 jaar

We zien Skyrim op de console, want dat werkt het beste

-

Todd Howard, de game director van The Elder Scrolls V: Skyrim, heeft uitgelegd waarom het beter is om hun nieuwste RPG op de console (in dit geval de Xbox 360) te tonen in plaats van op de pc.

Volgens Howard ligt er vooral een logistieke reden achter het tonen van Skyrim op de Xbox 360. Het is gewoon makkelijker om de console van Microsoft te gebruiken in plaats van de pc.

For things like this [trade shows] - I don't know if people realise - but as a game developer, the 360 is just much easier to show it on: from getting it started, to showing it, to controlling it, it's just much easier to demo on logistically.

Uiteraard spelen de graphics ook een rol in de keuze om Skyrim op de Xbox 360 te tonen. Op die manier heb je veel minder kans dat mensen uiteindelijk teleurgesteld worden door de beeldkwaliteit van de uiteindelijke game. Door de console te gebruiken als presentatiemiddel voorkom je dit, aangezien de graphics op de pc vaak beter zijn dan op de console.

In dit artikel

Je moet eerst inloggen om deze game aan je favorieten toe te voegen.

Packshot The Elder Scrolls V: Skyrim

Ontwikkelaar:

Bethesda Game Studios

Uitgever:

Bethesda Softworks

Release:

11 november 2011

Gameliner Awards:

Beste game van 2011

Reviewscore:

Platforms:

PC
X360
PS3