Review: Call of Duty: Black Ops - Rezurrection PlayStation 3

Geplaatst: 24 juni 2011 18:45

Nog niet zo lang geleden kwam de eerste downloadable content voor Call of Duty: Black Ops uit. Twee maanden geleden, om precies te zijn. Nog geen drie weken terug was het weer raak: een nieuw mappack. Ik vroeg me af: gaat dat niet ten koste van de kwaliteit? Na het flink doorspelen van de nieuwe maps, kan ik daar een duidelijk antwoord opgeven.

Go back to the Zoo!

Zoo, dat is de naam van de eerste map die ik speelde. Je gaat aan de slag in een dierentuin, wat de naam al verklapt. Een grote en hoge treinrail glijdt door het level en daar wordt goed gebruik van gemaakt. Verschillende wegen omhoog en omlaag zorgen ervoor dat de spelers verdeelt worden over de map. Grote afstanden, veel hoogteverschil en goed voor snipers: dat is deze map in een notendop.

Deur op een kier

De tweede map brengt ons naar "Stockpile", een grote map met in het midden een bijna net zo groot huis. Het wordt bewaakt door elektronische deuren. Deze kunnen open en dicht, net hoe je het wilt. Door deze nieuwe insteek komt er iets meer tactiek in de multiplayer. Het team wordt al snel, maar vooral automatisch, verdeeld over de verdedigers en aanvallers. De verdedigers zorgen ervoor dat de deuren dicht blijven, de aanvallers nemen de vijanden die zich op grotere afstand bevinden voor hun rekening. Ook hier zijn snipers weer in het voordeel.

Convoyeren

Met "Convoy" probeert ontwikkelaar TreyArch iets nieuws. Een grote weg door het midden van de map, met aan beide kanten nog wat plekken om te spelen. De weg is het belangrijkste punt van de map, en daar gaat de maker de fout in. Hier zouden epische gevechten plaats moeten vinden, maar helaas komt dit niet goed uit de verf. Dit komt voornamelijk door de overload aan campspots. Dat wil zeggen: er zijn te veel plaatsen waar je de hele map overziet, zonder dat je ook maar 'n stap hoeft te zetten. Dit zorgt ervoor dat de spelers op hun luie digitale reet blijven zitten.

250 euro p.p.

Last but not least: Hotel. Twee flinke gebouwen tegenover elkaar, met daartussen een klein stenen park met hier en daar een bankje. Niet speciaal, maar daardoor ook niet slecht. Extra van de map: twee liften. Hierdoor kun je sneller naar boven of naar beneden. Veel meer tactiek brengt het niet met zich mee, het is alleen wel weer een kampeerplaats voor campers. Al met al een prima map voor snipers... alweer.

Call of the Dead

Elke bundel van extra content heeft een zombiemap aan boord. Het principe blijft hetzelfde: een oneindig aantal rondes waarin je hordes van zombies moet verslaan, met steeds sterker wordende wapens. Door het vermoorden van zombies krijg je punten. Met deze punten kun je extra wapens kopen, maar ook de map uitbreiden. Dit keer speel je niet meer met de vertrouwde vier. De Amerikaan, Japanner, Rus en Duitser nemen vakantie en ze maken plaats voor de vier wel bekende zombie-acteurs, namelijk Michael Rooker, Sarah Michelle Gellar, Robert Englund en Danny Trejo. Deze vier gaan het opnemen tegen de regisseur Dave Anthony en zijn leger aan zombies. Samen met zijn lamp maakt hij het je moeilijk door steeds achter je aan te lopen. Hij is bijna niet te verslaan, dus je moet tactisch je weg kiezen. Vooral omdat de gangetjes in deze map aan de kleine kant zijn en dat zorgt voor extra chaos, maar daar is het natuurlijk ook de zombie mode voor. Dit kun je toch wel 'n van de betere zombiemaps van het moment noemen.

Het eindoordeel van Alex Zweers

De extra content kan bestempeld worden als "meer van hetzelfde". De maker probeert meer tactiek in de multiplayer te stoppen, maar faalt hier genadeloos in. De balans is ver te zoeken, want snipers nemen de overhand en dat kan niet de bedoeling zijn, al helemaal niet omdat dit in alle vier de maps gebeurt. De enige verlichting die in de content zit, is Call of the Dead. Een grote en vooral leuke zombiemap die gepaard gaat met vele extra's. Dus ben jij een diehard zombie-fan? Dan zeg ik halen die hap. Maar wil jij vooral online knallen, dan vind ik veertien euro erg veel voor deze wat matige maps.

• Goede zombiemap
  • Met leuke extra's
  • Snipers in overvloed
  • Niet gebalanceerd
  • Campspots
Alex Zweers Eigenaar & Founder

Wat ooit begon met een liefde voor Donkey Kong Country: Diddy Kong’s Quest liep uit tot het managen van zijn eigen gamesite. Vandaag de dag waagt Alex zich echter voornamelijk aan “hier krijg ik echt een God-complex van”-games. Onze regelneef - ook wel Captain Plannert genoemd - heeft altijd wel zijn mening klaarliggen, zeker als het gaat om zijn grote passie; gaming.

Packshot Call of Duty: Black Ops - Rezurrection

Call of Duty

Activision Blizzard