Review: Dead Space 2: Severed Xbox 360

-

Afgelopen maand waren we nog ledematen van lijken af aan het stampen in Dead Space 2, en nu is er al weer een DLC uitbreiding op, genaamd 'Severed'. Aangezien deze rooskleurige subtitel niet 'A Walk In The Park' heet, voelen we al op onze ruimteklompen aan dat we weer kniediep door een bloederige hel heen zullen moeten stampen.

Severe Extra-action

Het toffe van Severed is dat je nu niet weer Isaac Clarke speelt, maar juist 'n van de characters uit Dead Space Extraction, de briljante game voor de Wii. Gabe Weller zit diep in de mijnen wanneer de (dus ook diepe) ellende losbarst op de Sprawl, ten tijde dat Isaac Clarke net wordt bevrijd uit zijn cel. Aangezien Gabe ook meteen weet hoe hard ze de lul zijn, probeert hij zo snel mogelijk zijn vrouw te bereiken, die werkt in het ziekenhuis. Simpel en rechttoe rechtaan dus, al komt Gabe er onderweg achter dat er heel wat meer aan de hand is, en dat er mensen zijn die niet willen dat hij zijn vrouw bereikt.

The 'Axe' Effec

Makkelijk is deze DLC bepaald niet te noemen, want Gabe heeft het heel wat zwaarder dan Isaac in zijn necromorph-strijd. Het is misschien omdat hij een Brits accent heeft, of 's ochtends de verkeerde bus Axe bodyspray had gepakt (met Axe: 'Dark Temptation' vraag je erom natuurlijk), want het is een speciaal soort haat die Gabe weet op te wekken bij de necromorphs. Ze komen echt met grote hoeveelheden en persistentie jou het leven zuur maken. Er zit een nieuwe vijand bij, de hypersnelle (spastische) ex-mijnwerker, die ontzettend moeilijk te doden is, en overigens lijkt op de marinier-vijanden van Dead Space 1.

Over lijken gaan

Lang is het avontuur niet, maar kort is Severed ook bepaald niet te noemen. Zelfs wanneer je alles in 'n keer haalt en er doorheen blaast als een malle, doe je er nog steeds iets van een uur over. De game is verdeeld in twee chapters, beide met de gemiddelde lengte van een chapter uit Dead Space 2. Je komt op een aantal nieuwe locaties, maar vooral bezoek je ook veel gedeeltes waar je eerder al met Isaac doorheen hebt gesjokt en gebloed. Dit is echter niet vervelend, mede omdat je de sporen van Isaacs vechtpartijen overal kunt zien en men heeft gedacht aan de details.

Het eindoordeel van Peter Scheffer

Al is het relatief gezien een klein avontuur, voor 7 euro is Severed naar mijn mening echt geen slechte koop. Wat mij betreft mag men vaker dit soort DLC uitbrengen, waarin men een apart verhaal toevoegt ter verrijking van de saga. Dat je weer met knikkende knietjes in de schoenen staat van een character uit Extraction, dat een totaal ander plot volgt, maakt Severed de moeite waard voor iedereen die weer zin heeft in een nieuwe Dead Space-uitdaging. Hop, weer lekker genieten van een stevig potje digitale naarheid die door je synapsen heen knalt!

  • Goed
  • Kort, maar bruut en krachtig
  • Tof op zichzelf staand deel
  • Severe dismembering
  • Lastige stukken kunnen echt frustrerend zijn
  • Goeie lengte voor zijn prijs, maar doet hunkeren naar meer

In dit artikel

Je moet eerst inloggen om deze game aan je favorieten toe te voegen.

Packshot Dead Space 2: Severed

Ontwikkelaar:

Visceral Games

Uitgever:

Electronic Arts

Release:

1 maart 2011

Reviewscore:

Platforms:

X360
PS3
Reacties
Er zijn nog geen reacties
Nog niet uitgepraat? Praat verder op Discord