Gameliner logo 20 jaar

Chinese online gamesmarkt groeide 25% in 2010

-

De online gamesmarkt in China groeide het afgelopen jaar met 25%, tot een netto waarde van $5 miljard dollar.

Volgens de laatste gegevens van de analiste groep Pearl Research, groeide de online gamesmarkt in China met 25 procent.
Uitgever Tencent heeft daarin een groot aandeel. De uitgever haalde $1,4 miljard dollar binnen, gevolgd door Netease op $749 miljoen dollar.

Uit het laatste verslag van Pearl Research komt deze groei voornamelijk door de overname en fusies tussen bedrijven in 2010 en 2011.
Ook de aanhoudende populariteit van het Sina's Weibo micro-blogging platform, vergelijkbaar met Twitter in China, heeft daaraan bijgedragen. De site heeft 100 miljoen geregistreerde bezoekers bereikt afgelopen februari, een groei van 25 keer meer dan in 2010.

"In 2014 zal de Chinese gamesmarkt gegroeid zijn naar zo'n $8 miljard dollar", aldus Pearl Research.

De Chinese regering heeft in oktober van 2009 buitenlandse ondernemers verboden om in de Chinese gameindustrie te investeren. Het gaat in de rest van de wereld slechter met de games industrie. In China zien we deze industrie flink groeien.

($1 = 6,825 yuan)