Review: Marvel vs Capcom 3: Fate of Two Worlds Xbox 360

Geplaatst: 27 februari 2011 14:30

Het vervolg op Marvel vs. Capcom 2: New Age of Heroes heeft tien jaar op zich laten wachten. Nu kunnen we eindelijk weer aan de slag met onze Marvel- en Capcom-helden in Marvel vs. Capcom 3: Fate of Two Worlds, een 2D fighter met 3D graphics.

Vechten

De gevechten zijn 3 tegen 3, met telkens in 'de ring' 1 tegen 1. Tijdens het gevecht kun je switchen of even de hulp inroepen van een ander personage. Elke gelukte aanval levert weer een klein streepje op in een powerbalkje onder in beeld. Maximaal kan dat balkje vollopen tot level 5 worden. Elk level is 1 speciale aanval om de tegenstander extra schade te berokkenen. De speciale aanvallen zijn met de nodige tactiek en timing en een beetje geluk nog best goed te blokkeren.
Alle aanvallen zijn redelijk makkelijk uit te voeren door beginners. Je kan als nieuwkomer alle combinaties trainen in de Training modus of Mission modus. De eerste modus geeft je helemaal de vrijheid, de andere geeft je elke keer een missie met verschillende combinaties, zodat je deze leert kennen. Na een paar keer spelen kom je er zo achter welke toetsencombinaties er zijn en kom je in de Arcade modus al gauw een stuk verder. De Arcade modus bestaat uit 10 stages. Na een tijdje heb je deze wel uitgespeeld.
Voor de gevorderde spelers voegt dit echt niks toe, behalve dat elke missie die je uitvoert je weer extra's oplevert in de galerij. In de galerij staan verschillende tekeningen, geluiden en informatie van alle personages.

Vechters van de wereld

De game bevat 36 verschillende personages en er komen er eventueel nog meer beschikbaar in de vorm van DLC. Er zijn 18 personages gebaseerd op de Marvel-stripboeken en 18 gebaseerd op de Capcom-games. De meesten zijn bekend en een enkeling zul je niet kennen. Na wat wisselen tussen de personages kom je er al snel achter welke het beste bij je speelstijl passen. Ook lijken sommige personages iets sterker dan anderen, dit is jammer. Over het algemeen zijn de ze goed gebalanceerd.

Andere vechters in de wereld

Naast dat je lekker met een vriend of vriendin op de bank elkaar in elkaar kan rammen, kan dit ook online. Je kunt kiezen tussen een wedstrijd voor het klassement of gewoon voor de lol. Online werkt alles perfect en is er niet veel op aan te merken, behalve dat er wel iets meer opties toegevoegd hadden mogen worden. Desalniettemin verlengt deze modus de speelduur van de game aanzienlijk.

Het eindoordeel van Dirk Gladdines

Marvel vs. Capcom 3: Fate of Two Worlds speelt lekker en is goed toegankelijk voor beginners. De game biedt daarnaast voor gevorderden genoeg uitdaging en diepgang. De graphics zijn geweldig, evenals het geluid. Ook de gameplay voelt heerlijk en verschillende moves vloeien intuïtief uit je vingers. Alles is met een druk op de knop uit te voeren. De game blijft leuk om te spelen en is waarschijnlijk een van de beste vecht games van dit jaar.

• Veel vette personages
  • Toegankelijk voor iedereen
  • Speelt heerlijk