Daedalic zegt sorry voor het belabberde Gollum
The Lord of the Rings: Gollum is verre van precious en ook ontwikkelaar Daedalic kan dat niet echt ontkennen. Met één van de allerslechtste scores van 36 op Metacritic in 2023 kunnen we niet echt spreken over een game die door een ringetje te halen valt, iets waar ik in mijn Lord of the Rings: Gollum preview al voor waarschuwde. Maar goed, vooral niet luisteren hè, Daedalic! Nu mag je weer door het stof, iets wat men dus ook doet.
Op Twitter valt namelijk te lezen dat Daedalic het ten zeerste betreurt dat Gollum niet aan de gecreëerde verwachtingen voldoet. Dat Smeagol in de game nog afgrijselijker oogt dan in de films, dat heeft gewoon valide redenen, maar de belabberde performance valt toch echt de studio aan te rekenen. Patches zijn daarom onderweg, al durft men er nog geen datums op los te laten.
Succes daarmee, Daedalic. Aan de ene kant hoop ik dat je erin slaagt om van Lord of the Rings: Gollum nog iets speelbaars te maken, maar aan de andere kant ben ik er bang voor dat de problemen vrij diepgeworteld zijn. Performance valt nog te tweaken, maar wanneer spelers en critici massaal vallen over je ongeïnspireerde opzet, dan moet je met meer dan wat patches komen. Dat je dan ook nog eens extra centen vraagt voor de taal der Elven helpt ook niet echt mee in de publieke opinievorming.
Mocht je hoogstpersoonlijk willen ervaren hoe ruk Gollum wel of niet is, dan is dat vanaf heden mogelijk op pc, PlayStation en Xbox. Of kijk gewoon op Youtube, waar The Lord of the Rings: Gollum in zijn totaliteit is gelekt.
Laatste reacties