Gameliner logo 20 jaar

Resistance 3 wordt slimmer, veel slimmer

-

Cameron Christian, bekend als Senior Designer van Resistance 3, weet ons te vertellen dat de kunstmatige intelligentie, kort gezegd de AI, flink op de som wordt genomen.

Terwijl je het spel speelt, kom je de "gewone" vijanden tegen. Die zitten achter dekking en moet je simpel als wat afschieten. Maar er zijn volgens Cameron ook vijanden die je letterlijk opjagen, deze zijn uiteraard moeilijker kapot te krijgen. Buiten de vijanden om, zijn er ook veranderingen in de wapens gebracht. Ook dit weer om de AI ten goede te komen.

Een vijand uit Resistance 3, genaamd De Hulk, zal moeilijk te verslaan zijn met een Auger. Maar de magnum doet tegenover de Auger veel meer schade. Dit zijn volgens Cameron tactische manieren van spelen. Je moet nadenken over welke geweren je gaat gebruiken en waar je dekking moet zoeken. Ook zijn de wapens wat terug gebracht qua afstand en kracht. Het is allemaal iets meer in balans.

Resistance ziet 9 september het licht en komt exclusief uit op de PlayStation 3.