Unity krabbelt terug op besluit prijsverhoging

-

Unity heeft besloten om de prijsverhoging zoals die vorige week werd aangekondigd, aan te passen. Dat meldt Bloomberg.

Unity Software Inc. heeft tijdens een vergadering met alle medewerkers aangekondigd dat het zijn controversiële besluit om de prijzen te verhogen gedeeltelijk wil aanpassen. Unity was aanvankelijk van plan om klanten kosten in rekening te brengen voor elke nieuwe installatie van een in Unity gemaakte game boven een bepaalde drempel, maar overweegt nu wijzigingen, waaronder het invoeren van een maximum aan mogelijke vergoedingen. Het nieuwe voorstel beperkt de vergoedingen tot 4% van de inkomsten van een game voor klanten die meer dan $1 miljoen verdienen, waarbij installaties die meetellen voor de drempel niet met terugwerkende kracht worden berekend. Unity heeft zijn excuses aangeboden aan klanten na wijdverspreide protesten en boycotdreigingen door gamemakers tegen Unity. Het bedrijf is nog steeds bezig met het verfijnen van de wijzigingen en is van plan om in de toekomst zorgvuldiger te communiceren, waarbij het erkent dat de prijswijziging een grote verandering was voor het bedrijfsmodel.

Of en hoe Unity dit nieuwe verdienmodel gaat implementeren en hoe de game-industrie daarop gaat reageren, valt nog te bezien.

Bron: Bloomberg
Claudia Tjia Redacteur

Onze eigen Cloud heeft een hele andere missie dan Cloud uit Final Fantasy VII. Het is haar doel om je continu te voorzien van het meest verse en sappige nieuws. Is ze niet aan het tikken, dan slacht ze monsters, bevrijdt ze koninkrijken en komt ze jonkheren te hulp in epische JRPG’s.

Reacties
Er zijn nog geen reacties
Nog niet uitgepraat? Praat verder op Discord