Developer MIO: Memories In Orbit sluit de deuren

Ontwikkelaars lijken momenteel met bosjes te vallen. Als we Franse berichtgeving mogen geloven, sluit Douze Dixièmes, de ontwikkelaar van het recent verschenen MIO: Memories in Orbit, namelijk binnenkort de deuren.

Douze Dixièmes werd in 2017 opgericht en wist in 2020 zijn eerste game, Shady Part of Me, te lanceren. Met succes, want in 2021 wist Focus Entertainment de ontwikkelaar in te lijven. Hieruit volgde de productie van MIO: Memories in Orbit, een interessante game met tegenvallende verkoopresultaten dat op . Als we de berichtgeving van Le Figaro mogen geloven, heeft Douze Dixièmes de aandelen teruggekocht van Focus Entertainment. Niet om opnieuw onafhankelijk te worden, maar om de kaars op eigen wijze uit te blazen.

MIO Memories in Orbit

Of de sluiting daadwerkelijk gaat plaatsvinden, moet nog blijken. Een officiële verklaring van Douze Dixièmes blijft vooralsnog uit. Naar verwachting betekent dit nieuws dat tien werknemers mogelijk binnenkort zonder werk komen te zitten. Interesse in de uitgever? Lees dan nu ons interview met Douze Dexièmes.

Rudy Wijnberg
Rudy Wijnberg Mede-eigenaar & Head of Media
Gemiddelde reviewscore: 3,7/5 313 reviews 2072 artikelen geplaatst

Als het gaat om passief sporten is Rudy een kei gezien hij regelmatig menig vechtersbaas tegen de vloer nokt en tanden laat rapen. Toch is hij niet vies van andere genres. Onder het motto “je moet toch alles in je leven geprobeerd hebben” experimenteert onze Amsterdammer zo nu en dan eens wat. Niet altijd even succesvol, geduld is namelijk niet echt zijn sterkste punt, net als een gracieuze winnaar zijn gedurende menig fighter…

Packshot MIO: Memories in Orbit

Reviewscore

3,5/5

Ontwikkelaar

Douze Dixièmes

Uitgever

Focus Entertainment

Release

20 januari 2026

Platforms

PC
PS4
XONE
NSW
PS5
XBS
NS2
Reacties
Avatar Krulletje
Krulletje
lvl3 XP Farmer
1 uur geleden

Beide waren prima games op gamepass, met elk ook hun mankementen.

Jammer dat ze moeten sluiten want er zat een stijgende lijn in.

Kennelijk is releasen op gamepass onvoldoende om overeind te blijven...

0
Nog niet uitgepraat? Praat verder op Discord