Gameliner logo 20 jaar

Eidos-Montréal ontslaat 75 medewerkers wegens gebrek aan capaciteit

-

Eidos-Montréal laat 75 medewerkers gaan omdat er geen ruimte is om hen elders binnen het bedrijf onder te brengen. De studio, eigendom van Embracer Group, noemt het einde van een mandaat als reden voor de ontslagen.

Het nieuws komt via een verklaring op LinkedIn, waarin de ontwikkelaar benadrukt dat het ontslag geen weerspiegeling is van de vaardigheden of inzet van de getroffen medewerkers. Volgens Eidos-Montréal is er simpelweg niet genoeg capaciteit om hen over te plaatsen naar lopende projecten. Dit is niet de eerste keer dat de studio te maken krijgt met ontslagen. In januari 2024 werd een onuitgebrachte Deus Ex-game geschrapt, wat leidde tot het ontslag van 97 medewerkers. De huidige ontslagen passen in een bredere herstructurering binnen Embracer Group, die eerder al de sluiting van Volition en Free Radical Design inluidde en Gearbox verkocht aan Take-Two.

Ondertussen blijft Eidos-Montréal werken aan andere projecten, waaronder ondersteuning voor Playground Games bij de ontwikkeling van Fable. Of de beëindigde opdracht daarmee te maken heeft, is nog onduidelijk.

Bron: Eidos-Montréal
Claudia Tjia Redacteur

Onze eigen Cloud heeft een hele andere missie dan Cloud uit Final Fantasy VII. Het is haar doel om je continu te voorzien van het meest verse en sappige nieuws. Is ze niet aan het tikken, dan slacht ze monsters, bevrijdt ze koninkrijken en komt ze jonkheren te hulp in epische JRPG’s.

Reacties
Er zijn nog geen reacties
Nog niet uitgepraat? Praat verder op Discord