Resident Evil Code Veronica-remake trapt de show af, release in 2027

Summer Game Fest 2026 is afgetrapt door Capcom. De geruchten zijn waar! In 2027 komt er een nieuwe remake uit van Resident Evil Veronica!

De trailer toont ons Parijs; een pittoresk appartementencomplex en een lief oud vrouwtje. Het is voor lange tijd onduidelijk waar we heen gaan, maar al snel wordt het duidelijk. In een specifieke woning zoeken we naar een bepaald 'boulder-punching' figuur. Dat kan maar één iemand zijn: Chris Redfield. En wie is naar hem op zoek? Juist: zijn zusje, genaamd Claire Redfield. Al eerder waren er geruchten rondom een remake van Resident Evil Code Veronica en deze zijn dus nu bevestigd! Onder de naam Resident Evil Veronica gaat Capcom het klassieke verhaal nieuw leven inblazen.

Resident Evil Veronica is beschikbaar in 2027 voor de pc, PlayStation 5, Xbox Series X|S en Nintendo Switch 2.

Bron: Summer Game Fest
Bram Noteboom
Bram Noteboom Mede-eigenaar & Content Manager
Gemiddelde reviewscore: 3,6/5 169 reviews 5054 artikelen geplaatst

Waar Bram ooit begon als groentje, staat hij inmiddels aan de frontlinie en stuurt hij het redactieteam aan als Content Manager. Hij is overal op, en in, de site terug te vinden: van spraakmakende nieuwsberichten en eigenzinnige reviews tot cataloguswerk en PR. Mocht hij een keer niet met Gameliner bezig zijn, wat zelden voorkomt, dan verliest hij zich in de wereld van horrorgames, actie-RPG’s en sci-fi first-person shooters.

Packshot Resident Evil Veronica

Ontwikkelaar

Capcom

Uitgever

Capcom

Release

2027

Platforms

PC
PS5
XBS
NS2
Reacties
Avatar stefan52a
stefan52a
lvl11 Commander
2 weken geleden om 12:34

Ohh ben benieuwd!

0
Avatar Markus
Markus
lvl11 Commander
2 weken geleden om 18:07

Dag 1 natuurlijk!

Had stiekem gehoopt op Resident evil 5 remake. Echt een geweldige co-op ervaring is dat xD

1
Avatar AceVentura
AceVentura
lvl11 Commander
2 weken geleden om 14:11

Cool zeg, heb het origineel nooit gespeeld dus superchill dat er een remake van komt.
Dacht eerlijk gezegd dat dit altijd een mindere RE game was net als 5&6, maar dat valt dus wel mee?

0
Avatar Silverspawn
Silverspawn
lvl4 Reply Goblin
2 weken geleden om 13:09

YES!!!

Laatste paar mnd een flinke inhaalslag gemaakt en RE7 + RE Village + RE3 remake + RE2 remake gecomplete. Stuk voor stuk echte bangers.

Nu naast Requiem ook Veronica in het vooruitzicht. Can’t wait!

0
Avatar Mole28
Mole28
lvl5 Thread Hunter
2 weken geleden om 10:59

Yes! Eindelijk!
Misschien wel mijn meest favoriete deel uit de serie!

1
Avatar Mister_Frowdo
Mister_Frowdo
lvl14 High Score Chaser
2 weken geleden om 14:23 bewerkt

Mole28

Ik ben blij dat Capcom de remakes maakt, want ik heb de originele games compleet gemist als kind. Ik was toen een jaar of 8, en had geen spelconsole of PC. Wel ooit deel 1 eens gespeeld bij een vriend.

Dankzij Resident Evil 7 verliefd geworden op het franchise, en nu speel ik ze altijd meteen bij de release. Dit deeltje nog nooit gespeeld, maar ik hoor er veel goeds van. Hopelijk krijgt ook deze een mooie 3D cover sleeve voor de verzameling!

0
Avatar Biertje-erbij
Biertje-erbij
lvl10 Deel van het meubilair
2 weken geleden om 10:44

Capcom heeft wel de kip met de gouden eieren in huis. Een legendarische horrorreeks gewoon in zijn geheel opnieuw remaken en het verkoopt dan opnieuw belachelijk hard. Veronica gaat ook een groot succes worden, want die remakes zijn ook allemaal van kwalitatief hoog niveau.

1
Avatar BozeMeneer
BozeMeneer
lvl5 Thread Hunter
2 weken geleden om 10:04

Deze is ook heel tof maar persoonlijk had ik liever een RE5 remake gezien.

1
Avatar Mole28
Mole28
lvl5 Thread Hunter
2 weken geleden om 10:58

@BozeMeneer
Komt vast ook nog wel 😉

1
Avatar MR1980
MR1980
lvl10 Deel van het meubilair
2 weken geleden om 15:38

@BozeMeneer Grote kans dat dat de volgende remake wordt. Al sluit ik RE 1 ook niet uit.

0
Avatar Monojaxx
Monojaxx
lvl8 Achievement Hunter
2 weken geleden om 09:04 bewerkt

Gaaf, tof, vet!!!

Hopelijk ook een mogelijkheid tot 3de persoonsview, want ik word meestal kotsmisselijk van 1st. De enige RE-game die ik nog nooit gespeeld heb. Kijk hier erg naar uit.

De volgende remake RE: 0 of 5?

1
Avatar ccopx
ccopx
lvl4 Reply Goblin
2 weken geleden om 18:35

@Monojaxx Yep 3rd person is voor mij een must.
Ik hou gewoon niet van RE in 1st person als RE veteraan hehe.

1
Nog niet uitgepraat? Praat verder op Discord