De laatste tijd lijkt Sweet Baby Inc. het gesprek van de dag te zijn bij menig gamer. Diverse fora worden recentelijk overspoeld door een vloedgolf aan kritiek op de consultancy studio, welke ervan wordt beticht dat het wokeness opdringt. Maar volgens een flink aantal ontwikkelaars wordt deze hetze tegen Sweet Baby Inc. behoorlijk uit zijn verband gerukt.
Waar vrijwel elke Sweet Baby Inc. supporter binnen de industrie het over een lijkt te zijn is de uiteindelijke invloed die de consultancy studio aan het einde van de rit werkelijk heeft. Terwijl de anti-woke beweging moord en brand schreeuwt om het woke gedachtengoed dat gamers ogenschijnlijk door de strot wordt gestampt, claimen devs nu dat het allemaal wel meevalt. Sweet Baby Inc. doet namelijk niet meer dan adviseren. Als een studio het niet eens is met dat advies, wordt het simpelweg genegeerd. En daar schiet een consultancy studio uiteindelijk helemaal niets mee op, aldus Mary Kenney, welke mee heeft geschreven aan Spider-Man: Miles Morales, Telltale's The Walking Dead en de aanstaande Wolverine-game.
Vanwege je cookie-instellingen verschijnt hier nu geen Twitter-plugin.
Ook vanuit Nederlandse hoek krijgt Sweet Baby Inc. wat bijval. Vlambeer-oprichter Rami Ismail zet Kenneys woorden kracht bij door in lekentaal uit te leggen hoe consultancy precies in zijn werk gaat. Een consultant 'adviseert' en is uiteindelijk uitwisselbaar. Als je dus niet met iets goeds over de brug komt, wordt je uiteindelijk gewoon aan de kant geschoven.
Vanwege je cookie-instellingen verschijnt hier nu geen Twitter-plugin.
Toch zullen er nog genoeg individuen zijn die van mening zijn dat Sweet Baby Inc. voor een deel verantwoordelijk is voor de woke- en inclusiviteitsrage die momenteel ook door de gaming industrie raast, welke ook nog eens wordt aangewakkerd door speeches van Sweet Baby Inc. CEO Kim Belair gedurende GDC. Velen interpreteren haar statements dan ook als dreigementen richting game ontwikkelaars, waarbij men suggereert dat AAA-studios het beeld wordt voorgehouden dat hun project ten onder gaat tenzij men comformeert aan inclusiviteit en diversiteit.
Beeldspraak, woordspelingen en voornamelijk flauwe grappen zijn voor Patrick de dagelijkse kost. Deze Brabantse flapuit neemt nooit een blad voor de mond waardoor zijn mening altijd lekker recht voor de raap is. Gamen kan hij niet en dat vindt hij eigenlijk helemaal niet erg. Sterker nog, hij kan er wel om lachen dat hij in de lobby al gesniped wordt.
Gameliner verzamelt gegevens om zo een optimale gebruikerservaring te bieden. Hierdoor kunnen wij analyses maken omtrent het gedrag van de bezoeker om zo de ervaring op onze website te optimaliseren. Door het plaatsen van cookies zijn adverteerders in staat om advertenties te tonen die aansluiten op jouw interesses. Daarbij kunnen social media-plugins, zoals X / Twitter, gebruik maken van gegevens zodat je in staat bent om op berichten te reageren en deze eventueel te delen. Voor meer informatie omtrent onze privacy policy verwijzen wij je graag door naar ons beleid.
Je kunt per categorie je voorkeuren voor het gebruik van cookies instellen. Lees meer informatie over cookies op onze privacy policy-pagina.
Functioneel
Sessie, inlog cookies
Statistieken & gebruik
Google Analytics
Advertenties
Alles wat betreft onze advertenties op de site en gericht op het personaliseren daarvan.
Functioneel
YouTube en diverse social media. Meer details
Spotify
Op onze podcastpagina plaatsen we een Spotify-plugin om onze nieuwste podcast (terug) te beluisteren.
Twitch
We streamen regelmatig live op Twitch, en wanneer we dat doen, voegen we een Twitch-plugin toe aan onze homepagina.
X / Twitter
Onze redactie voegt regelmatig Twitter- en X-plugins toe aan het nieuws als bron.
YouTube
Onze redactie plaatst nieuwe trailers/videos van games aan het nieuws en ook onze eigen videocontent wordt op YouTube gezet en middels een plugin getoond op de website.